قرارداد تجارت آزاد اروپا با آمریکا اسبی مرده است

به گزارش میهن دی ال، رئیس کمیسیون تجاری مجلس اروپا قرارداد تجارت آزاد اروپا با آمریکا را اسبی مرده و روندی در حال خاموشی دانست و آمریکا را مسئول به وجود آمدن چنین شرایطی ارزیابی کرد.

قرارداد تجارت آزاد اروپا با آمریکا اسبی مرده است

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی تراکت آنلاین از بهترین و باتجربه ترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ تراکت های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، برند لانگه، رئیس کمیسیون تجاری مجلس اروپا در مصاحبه با روزنامه دی ولت قرارداد تجارت آزاد اروپا با آمریکا موسوم به تی تی آی پی را در آستانه خاموشی ارزیابی نموده و آمریکایی ها را مسئول این مسئله دانست.

وی تی تی آی پی را یک اسب مرده ارزیابی نموده و گفت: آمریکایی ها در مذاکرات در این باره اصلا به خواسته ها و شروط اروپاییان تن نمی دهند. یک دگرگونی در این راستا کاملا غیر واقع بینانه به نظر می رسد.

این مقام اروپایی تاکید نمود که تحت چنین شرایطی هیچ گونه توافقی با دولت اوباما درباره قرارداد تجارت آزاد اروپا با آمریکا وجود نخواهد داشت. این شرایط با شعارهای قدرت اجرایی آمریکا و بعضی سیاستمداران اروپایی مبنی بر اینکه می خواهیم تی تی آی پی را تا خاتمه امسال میلادی نهایی کنیم منطبق نیست.

زیگمار گابریل، معاون صدر اعظم آلمان نیز اخیراً در اظهاراتی مذاکرات درباره قرارداد تجارت آزاد با آمریکا را شکست خورده ارزیابی نموده و چشم انداز این قرارداد را زیر سؤال برد.

وی روز گذشته نیز در اظهاراتی در برلین تاکید نمود که هیچ یک از مسائل مهم بعد از مذاکرات بی ثمر سه ساله و 14 دور مذاکرات در این باره هنوز روشن نشده است. این شرایط مذاکرات در کم تر از شش ماه دیگر خاتمه و نتیجه موفقیت آمیزی نخواهد داشت. از این رو در امسال میلادی توافقی در این راستا ممکن نخواهد بود؛ مگر اینکه ما بخواهیم تسلیم آمریکایی ها شویم.

دولت آمریکا مواضع گابریل درباره تی تی آی پی را رد می نماید. مایکل فرومن، نماینده ایالات متحده آمریکا در امور تجاری به هفته نامه اشپیگل گفت: مذاکرات در این باره در حقیقت پیشرفت های مداومی دارد.

فرانسه نیز اعلام نموده است که می خواهد در ماه آینده درخواست توقف مذاکرات درباره قرارداد تجارت آزاد با آمریکا را به کمیسیون اروپایی ارائه دهد.

ماتیاس فکل، وزیر تجارت خارجی فرانسه به یک شبکه رادیویی گفت: دیگر هیچ حمایت سیاسی برای این مذاکرات در فرانسه وجود ندارد.

وزیر تجارت خارجی فرانسه اظهار داشت این موضوع را در نشست وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا که قرار است که در ماه سپتامبر در براتیسلاوا، پایتخت اسلواکی برگزار گردد، مطرح خواهد نمود.

منبع: تسنیم
انتشار: 22 اسفند 1398 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: mihan-dl.ir شناسه مطلب: 96

به "قرارداد تجارت آزاد اروپا با آمریکا اسبی مرده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قرارداد تجارت آزاد اروپا با آمریکا اسبی مرده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید