فرمانده ارشد آمریکایی: بعید است کره شمالی سلاح های هسته ای اش را تحویل دهد

به گزارش میهن دی ال، در حالی که چند هفته تا برگزاری دومین نشست میان رهبران آمریکا و کره شمالی باقی مانده، فرمانده نظامی ارشد ارتش آمریکا در حوزه آسیا در یک ارزیابی اطلاعاتی گفت: کره شمالی بعید است که همه سلاح های هسته ای خود را واگذار کند.

فرمانده ارشد آمریکایی: بعید است کره شمالی سلاح های هسته ای اش را تحویل دهد

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری رویترز، دریادار فیلیپ دیوید سون، رئیس واحد فرماندهی هند - اقیانوسیه در ارتش آمریکا نسبت به نشست 27 و 28 فوریه، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در پایتخت ویتنام ابراز خوشبینی کرد.

او در اظهارات کتبی به کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا با این حال نسبت به اینکه کره شمالی نیت واقعی برای خلع سلاح هسته ای داشته باشد ابراز تردید کرد.

او خاطر نشان کرد: ارزیابی فرماندهی هند - اقیانوسیه ارتش آمریکا در خصوص مسأله خلع سلاح هسته ای کره شمالی هم راستا با موضع جامعه اطلاعاتی آمریکا است یعنی اینکه ما فکر می کنیم بعید است کره شمالی همه سلاح های هسته ای یا قابلیت های فراوری سلاح خود را واگذار کند اما به دنبال مذاکره بر سر یک خلع سلاح هسته ای جزئی در ازای امتیازهای آمریکا و جامعه بین المللی است.

ماه گذشته میلادی دن کوتس، مدیر اطلاعات ملی آمریکا به کنگره این کشور گفت، معتقد است که بعید است کره شمالی همه سلاح های هسته ای خود را واگذار کند و اینکه به فعالیت هایی که مغایر با وعده خلع سلاح هسته ای هستند ادامه داده است.

از زمانی که اولین نشست رهبران آمریکا و کره شمالی در ماه ژوئن در سنگاپور برگزار گردید ترامپ برای دومین نشست با کیم جونگ اون اظهار تمایل نموده است.

با وجود آنکه ترامپ توقف آزمایش های هسته ای و موشکی کره شمالی را علامت پیشرفت خوانده اما ناظران تحریم های سازمان ملل در گزارشی نسبت به نیت پیونگ یانگ ابراز تردید کردند.

کاخ سفید از اظهار نظر درباره این صحبت های دریادار دیوید سون خودداری کرد و یک سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا نیز گفت: دولت اطمینان دارد که که تعهدات نشست سنگاپور عملی خواهد شد.

وی تاکید نمود: آنچه که دنیا بر آن تمرکز نموده تعهد رهبر کره شمالی به خلع سلاح هسته ای است.

دیوید سون خاطر نشان کرد: تنش ها با کره شمالی از زمانی که این کشور آزمایش های موشکی و هسته ای را در 2017 به حال تعویق درآورد، کاهش یافته و این کشور اقداماتی را در راستای خلع سلاح هسته ای انجام داده که قابل توجه ترین آن نابود سازی تونل ها در مکان آزمایش هسته ای است.

با این حال او توضیح داد که این اقدام برگشت پذیر است و خیلی از کارها باید انجام گردد تا پیشرفت معنادار به دست آید.

دیوید سون در عین حال تاکید نمود: کره شمالی خواستار اقدامات متقابل آمریکا شده و رهبر این کشور در سخنرانی اش برای سال نو نسبت به در پیش دریافت یک راستا جدید هشدار داد که نشان دهنده احتمال بازگشت کره شمالی به آزمایشات تسلیحاتی در صورت عدم رضایت مذاکرات است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: mihan-dl.ir شناسه مطلب: 41

به "فرمانده ارشد آمریکایی: بعید است کره شمالی سلاح های هسته ای اش را تحویل دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرمانده ارشد آمریکایی: بعید است کره شمالی سلاح های هسته ای اش را تحویل دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید