عرضه اینترنت ماهواره ای وان وب در سال آینده میلادی

به گزارش میهن دی ال، شرکت وان وب به عنوان رقیب استارلینک قرار است در سال 2021 اینترنت ماهواره ای خود را ارائه کند. این در حالی است که شرکت اسپیس ایکس در امسال آزمایش های مربوط به ارائه اینترنت ماهواره ای را در بعضی کشورها شروع نموده است.

عرضه اینترنت ماهواره ای وان وب در سال آینده میلادی

به گزارش خبرنگاران به نقل از تکنا، وان وب اعلام نموده هم اکنون این شرکت هم ردیف اسپیس ایکس واقع شده است و در سال آینده نیز اینترنت ماهواره ای خود را ارائه خواهد نمود. این شرکت نیز همانند اسپیس ایکس و با حمایت های اقتصادی شرکت هایی مانند گروه ویرجین، سافت بانک، ایرباس و کوالکام پرتاب ماهواره های خود را با هدف تشکیل یک صورت فلکی و ارائه اینترنت ماهواره ای در اوایل سال 2020 شروع نموده بود.

این شرکت همزمان با شیوع ویروس کرونا با مسائل زیادی روبرو شده و تنها پس از پرتاب 74 ماه اعلام ورشکستگی کرد. اما سرمایه گذاری های جدید این شرکت توانست یاری کند تا وان وب مجدداً کار خود را از سر بگیرد. حامیان اقتصادی اصلی وان وب در حال حاضر یک شرکت عظیم هندی به نام بهارتی اینترپرایز و همچنین دولت بریتانیا است.

سنیل میتال، موسس شرکت بهارتی اینترپرایز در سخنرانی اخیر خود گفت وان وب تا ماه های اکتبر و نوامبر 2021 می تواند اینترنت ماهواره ای را به بخش های شمال اروپا، آلاسکا و قطر ارائه دهد. همچنین صورت فلکی ماهواره های این شرکت نیز قرار است تا ماه های می و ژوئن 22 کل دنیا را پوشش دهد. بدین ترتیب اگر محاسبه زمانی وان وب درست از آب درآید این شرکت باز هم حدود یک سال از استارلینک عقب تر خواهد بود. سری جدید ماهواره های وان وب قرار است تاریخ 27 آذرماه توسط راکت سایوز روسیه پرتاب گردد. هنوز اطلاعات دقیقی در خصوص سرعت و تجهیزات اینترنت ماهواره ای وان وب در دسترس نیست.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 5 بهمن 1399 بروزرسانی: 5 بهمن 1399 گردآورنده: mihan-dl.ir شناسه مطلب: 697

به "عرضه اینترنت ماهواره ای وان وب در سال آینده میلادی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عرضه اینترنت ماهواره ای وان وب در سال آینده میلادی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید