صف مردم، مرغ را گران کرد

به گزارش میهن دی ال، به گزارش خبرنگاران، عادت صف کشیدن در ایران این بار مرغ را گران کرد. این نکته ای است که محمدعلی کمالی سروستانی، مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی به خبرنگاران می گوید و تاکید می نماید که در دو روز گذشته ستاد مبارزه با کرونا بیان کرد که محدودیت های جدید کرونا از اول آذر اعمال می گردد و همین محدودیت ها تقاضای خرید در بازارهای کالاهای اساسی را افزایش داده است.

صف مردم، مرغ را گران کرد

حالا همین مساله قیمت مرغ را افزایش داده و مدیر عامل اتحادیه مرغداران گوشتی درباره نرخ های جدید به خبرنگاران می گوید: هر کیلو مرغ از محل درب مرغداری با هزار تومان افزایش به قیمت 24 هزار تومان رسید. مرغ زنده هم با 700 تومان افزایش با قیمت 20 هزار تومان فروخته می گردد.

کمالی سروستانی اعلام می نماید که مرغدارها کماکان با مشکل تامین نهاده روبرو هستند و آنها که دوباره جوجه ریزی نموده اند همچنان گرفتار این مشکل هستند که خوراک به مرغ ها نمی رسد. بعضی مرغداران هم گزارش داده اند که برای دریافت نهاده از دولت دچار مشکلاتی شده اند که به عنوان مثال اسم شان در سامانه وجود ندارد و در این رابطه هم کسی جوابگو نیست.

مرغداران می گویند علاوه بر افزایش تقاضا، تعادل در بازار مرغ به عرضه کافی خوراک طیور بستگی دارد و چندی پیش هم مدیر عامل اتحادیه مرغداران گوشتی به عصرایران گفته تعادل در قیمت مرغ در گرو نهاده های دامی است.

حال کمالی سروستانی می گوید که مشکل نهاده همچنان لاینحل مانده و چنانچه خوراک طیور با همین شیوه درست به دست مرغدار برسد ممکن است قیمت مرغ تا انتها سال به کیلویی 30 هزار تومان برسد و بازار دوباره ملتهب گردد.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 25 آذر 1399 بروزرسانی: 25 آذر 1399 گردآورنده: mihan-dl.ir شناسه مطلب: 622

به "صف مردم، مرغ را گران کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صف مردم، مرغ را گران کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید