شیوع بیماری آنفلوانزا در مهاباد و راه های پیشگیری از آن

به گزارش میهن دی ال، کارشناس مبارزه با بیماری های مرکز بهداشت مهاباد گفت: کاهش اشتها، لرز، ضعف شدید، بدن درد، مسائل تنفسی، گلودرد، سردرد و سرفه از علائم آنفلوانزا است.

شیوع بیماری آنفلوانزا در مهاباد و راه های پیشگیری از آن

امید پارسا کارشناس مبارزه با بیماری های مرکز بهداشت مهاباد بیان اینکه آنفلوانزا یک بیماری حاد تنفسی است که با علائم تب، سردرد، گلودرد، کاهش اشتها، مسائل تنفسی و درد های عضلانی به خصوص عضلات کمری و ساق پا معین می گردد، گفت: شست و شوی مداوم دستها، مهمترین راه پیشگیری از آنفلوانزا است.

وی افزود: علائم سرماخوردگی و آنفلوانزا بسیار شبیه به هم هستند، تا حدی که بیشتر افراد این دو بیماری را با یکدیگر اشتباه می گیرند.

پارسا پاییز و زمستان را شایع ترین فصل بیماری دانست و ادامه داد: بیماری آنفلوانزا به راحتی از فردی به فرد دیگر منتقل می گردد.

کارشناس مبارزه با بیماری های مرکز بهداشت مهاباد می گوید تفاوت اصلی علائم آن با سرماخوردگی این است که آغاز آنفلوانزا برق آسا و سریع بوده و معمولاً مدت زمان بیشتری طول می کشد تا بهبودی حاصل یابد.

به یاد داشته باشید: مرتب دستتان را بشویید، وقتی حفظ فاصله اجتماعی ممکن نیست، صورت خود را بپوشانید، سعی کنید فاصله اجتماعی را با افرادی که در خانه شما زندگی نمی نمایند حفظ کنید و در آستانه زمستان، در خصوص واکسن آنفلوآنزا با پزشک مشورت کنید.

خبرنگاران مهاباد مهاباد

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 25 آبان 1401 بروزرسانی: 25 آبان 1401 گردآورنده: mihan-dl.ir شناسه مطلب: 1470

به "شیوع بیماری آنفلوانزا در مهاباد و راه های پیشگیری از آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیوع بیماری آنفلوانزا در مهاباد و راه های پیشگیری از آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید