شرایط متزلزل اقتصاد جهانی در آغاز نیمه دوم سال 2015

به گزارش میهن دی ال، خبرنگاران: اقتصاد جهانی نیمه دوم سال 2015 را در شرایطی متزلزل آغاز کرده به نحوی که فعالیت بخش کارخانه ای چین در ماه جولای بیشترین کاهش 15 ماه اخیر را تجربه کرده و میزان تولید در حوزه یورو کمتر از حد انتظار بوده است.

شرایط متزلزل اقتصاد جهانی در آغاز نیمه دوم سال 2015

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، اقتصاد جهانی نیمه دوم سال 2015 را در شرایطی متزلزل آغاز کرده به نحوی که فعالیت بخش کارخانه ای چین در ماه جولای بیشتری کاهش 15 ماه اخیر را تجربه کرده و میزان تولید در حوزه یورو کمتر از حد انتظار بوده است، هرچند که فعالیت ها در آمریکا افزایش داشته است.

شاخص مدیران خرید بخش تولید چین که از سوی موسسه مارکیت منتشر شده نشان می دهد که پکن اجازه خواهد داد یوان نوسان بیشتری را تجربه کند تا بتواند از تجارت حمایت کند. این در حالی است که بانک مرکزی اروپا در حال اجرای برنامه خرید ماهانه 60 میلیارد یورو اوراق قرضه است.

شاخص مدیران خرید چین در ماه جولای که توسط کایژین، مارکیت منتشر شده به 48.2 کاهش یافته که پایین ترین رقم از آوریل سال گذشته تا به امروز است. این پنجمین ماه متوالی است که شاخص مدیران خرید چین زیر رقم 50 قرار می گیرد. رقم 50 مرز میان رشد و کوچک شدن اقتصاد محسوب می شود.

این در حالی بود که قبلا پیش بینی شده بود شاخص مدیران خرید چین از 49.4 در ماه ژوئن به 49.7 برسد. عدم تحقق این پیش بینی موجب شد ارزش دلار استرالیا به پایین ترین رقم 6 سال گذشته برسد. چین، بزرگترین بازار صادراتی استرالیا محسوب می شود.

نگرانی ها از کاهش تقاضا در چین، بزرگترین خریدار کالای جهان، موجب افت قیمت سایر کالاها شده و قیمت مس را به پایین ترین رقم از سال 2009 تا به امروز رسانده است.

تحقیق به عمل آمده از بیش از 420 مدیر شرکت های چینی نشان می دهد که میزان تولید، سفارشات جدید و سفارشات صادرات همگی کاهش یافته است.

هلن لائو، از موسسه ارگونات سکیوریتیز در هنگ کنگ گفت: این خبر بدی است زیرا این رقم بسیار پایین تر از رقم پیش بینی شده است... این نشان می دهد که هیچ نشانه ای از ترمیم در بنگاه های اقتصادی کوچک و متوسط چینی دیده نمی شود، اما من فکر می کنم این آمار ضعیف می تواند به تقاضای ضعیف فصلی در تابستان هم مرتبط باشد.

بنگاه های اقتصادی حوزه یورو نیز فعالیت خود در نیمه دوم سال را با رشدی کمتر از حد انتظار آغاز کردند و تضعیف ارزش یورو نتوانست موجب افزایش تقاضا برای صادرات شود.

160

منبع: تسنیم
انتشار: 29 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: mihan-dl.ir شناسه مطلب: 55

به "شرایط متزلزل اقتصاد جهانی در آغاز نیمه دوم سال 2015" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط متزلزل اقتصاد جهانی در آغاز نیمه دوم سال 2015"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید