سیستان و بلوچستان مجموعه ای از جاذبه های گردشگری است

به گزارش میهن دی ال، ایرنا/ براساس سخنان استاندار سیستان و بلوچستان، سیستان و بلوچستان مجموعه ای از جاذبه های گردشگری است.

سیستان و بلوچستان مجموعه ای از جاذبه های گردشگری است

قضیه چیست؟

احمدعلی موهبتی در نشست با اعضای جامعه هتلداران سیستان و بلوچستان گفت: توجه ناکافی و عقب ماندگی های تاریخی در شاخص های توسعه ای مشکل اصلی جهانگردی سیستان و بلوچستان است.

بیشتر بخوانیداز مکان های دیدنی سیستان و بلوچستان چه می دانید؟

وی بیان نمود: سیستان و بلوچستان کلکسیونی از جاذبه های جهانگردی تاریخی و میراث فرهنگی است و باید در این زمینه ها از ظرفیت بخش خصوصی برای سرمایه گذاری استفاده کرد.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: مهمترین جاذبه این استان فرهنگ و آداب و سنن و مردمان این دیار است که خود یک ظرفیت بسیار مهم در حوزه جهانگردی محسوب می گردد.

وی بیان نمود: از شمال تا جنوب سیستان و بلوچستان جاذبه های گردشکری از جمله تالاب بین المللی هامون، چاه نیمه ها و آثار تاریخی، جاذبه های کویری در مرکز، ارتفاعات تفتان تا حوزه نخل و رودخانه های فراوان در جنوب این استان وجود دارد که هر کدام از این موارد خود در حوزه جهانگردی یک ظرفیت بی نظیری است.

بیشتر بخوانیدتالاب هامون | عظیم ترین دریاچه آب شیرین ایران

موهبتی توضیح داد: سیستان و بلوچستان همچنین محصولات گرمسیری و سردسیری زیادی در یک منطقه دارد که خود یک جاذبه بسیار مهم در جذب جهانگرد است.

وی بیان نمود: همچنین آثار فرهنگی زیادی از شمال تا جنوب سیستان و بلوچستان شامل قلعه ها و سفالهای کلپورگان وجود دارد که هر کدام از آنها دنیای متفاوت است.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: سواحل دریای عمان خود یک ظرفیت بسیار خوبی در جذب جهانگرد است که باید به زیرساخت های آن توجه ویژه ای گردد.

وی گفت: با وجود عقب ماندگی هایی که در سیستان و بلوچستان وجود دارد اما خدمات نظام جمهوری اسلامی بسیار چشمگیر است و تا رسیدن به آرمانهای انقلاب هنوز فاصله وجود دارد.

موهبتی افزود: جنگ های مالی و عدم وجود زیر ساخت های مناسب به توسعه جهانگردی سیستان و بلوچستان آسیب زده است. وی توضیح داد: سیستان و بلوچستان تا پایان 1400 به زیر ساخت های هوایی مناسبی در سراوان، ایرانشهر و چابهار دست می یابد.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: راه آهن و عظیمراه در سیستان و بلوچستان یک نقیصه عظیمی بود که با تدبیر دولت راه آهن چابهار به زاهدان در حال اجرا است که این امر به توسعه زیرساخت های این استان یاری زیادی می نماید.

وی بیان نمود: به زیرساخت های جهانگردی در سیستان و بلوچستان توجه ویژه ای نشده که بدین منظور پیشنهاد ایجاد معاونت جهانگردی به جای معاونت امنیتی داده می گردد، زیرا این امر امنیت و توسعه استان را تامین می نماید.

موهبتی گفت: سند برنامه هفتم توسعه سیستان و بلوچستان در حال تدوین است که در این سند توجه ویژه ای به صنایع محور دریا شده که نقش مهمی در ارتقای جهانگردی استان دارد.

وی تاکید نمود: جهانگردی تاثیر زیادی در ایجاد اشتغال و رونق کسب و کار دارد و به نوعی تبادل فرهنگی بین اقوام مختلف محسوب می گردد.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: یکی از ظرفیت های جهانگردی انسان سازی و فرهنگ سازی است. وی ضمن اشاره به نقش بخش خصوصی در توسعه جهانگردی سیستان و بلوچستان افزود: تسهیل گری و هماهنگی با بخش خصوصی جز وظایف بخش دولتی در حوزه جهانگردی است.

موهبتی توضیح داد: استانداری سیستان و بلوچستان از برنامه های علمی و معقول در حوزه جهانگردی حمایت های ویژه ای می نماید. وی بیان نمود: بومگردی یکی از مهمترین ظرفیت های سیستان و بلوچستان است که در ایجاد اشتغال روستاییان نقش بسیار موثری دارد و باید به آن توجه ویژه ای گردد.

منبع: همگردی
انتشار: 5 مهر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: mihan-dl.ir شناسه مطلب: 457

به "سیستان و بلوچستان مجموعه ای از جاذبه های گردشگری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیستان و بلوچستان مجموعه ای از جاذبه های گردشگری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید