تور روسیه: سخنگوی وزارت خارجه روسیه: نقض حقوق خبرنگاران در قزاقستان از غم انگیزترین پیامدهاست

به گزارش میهن دی ال، سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز (شنبه) گفت که عدم واکنش شفاف به حملاتی که علیه خبرنگاران در جریان اعتراضات قزاقستان انجام می گردد و بعلاوه سستی و عدم فعالیت سازمان های بین المللی در این خصوص،شدیدترین عواقب را در پی دارد.

تور روسیه: سخنگوی وزارت خارجه روسیه: نقض حقوق خبرنگاران در قزاقستان از غم انگیزترین پیامدهاست

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در پیامی اظهار کرد: در بحران قزاقستان، عوامل مختلفی درخصوص شرایط خبرنگاران از جمله نقض حقوق آن ها، تخطی متعدد به سلامت و زندگی این خبرنگاران و ایجاد موانع برای انجام وظیفه حرفه ای آن ها جهت پوشش رویدادهای مهم اجتماعی وجود دارد. و واکنش روشن و شفاف نهادهای بین المللی حقوق بشر کجاست؟ ارزیابی کافی سازمان امنیت و همکاری اروپا (OSCE) درخصوص آزادی رسانه ها کجاست؟

زاخارووا اضافه کرد که چنین مسئله ای مملو از غم انگیزترین پیامدها است.

اعتراضات سراسری به افزایش قیمت سوخت در قزاقستان به خشونت کشیده شد و درگیری های مرگبار میان پلیس و معترضان شکل گرفت. به گفته زاخارووا، چندین خبرنگار و کارکنان رسانه در نتیجه این ناآرامی ها کشته و زخمی شدند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 بهمن 1400 بروزرسانی: 28 بهمن 1400 گردآورنده: mihan-dl.ir شناسه مطلب: 1264

به "تور روسیه: سخنگوی وزارت خارجه روسیه: نقض حقوق خبرنگاران در قزاقستان از غم انگیزترین پیامدهاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور روسیه: سخنگوی وزارت خارجه روسیه: نقض حقوق خبرنگاران در قزاقستان از غم انگیزترین پیامدهاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید