سئول باید پول ایران را تمام و کمال پرداخت کند، نپرداختن طلب ایران از سوی کره به منزله مشارکت در کلاهبرداری آمریکا است

به گزارش میهن دی ال، رئیس کمیسیون صنایع مجلس با بیان اینکه نپرداختن طلب ایران از سوی این کشور به منزله مشارکت در کلاهبرداری آمریکا است، گفت: ارائه کالا و لوازم خانگی در قبال پول ایران اگر با موافقت دولت ایران نباشد قابل قبول نیست. کره جنوبی به ایران بدهکار است و باید این پول را به تهران پرداخت کند.

سئول باید پول ایران را تمام و کمال پرداخت کند، نپرداختن طلب ایران از سوی کره به منزله مشارکت در کلاهبرداری آمریکا است

عزت الله اکبری تالارپشتی رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرنگاران، اظهار کرد: کره جنوبی به نام کشور مستقل حق ندارد پرداخت بدهی اش به ایران را به اجازه آمریکا موکول کند و این خلاف قوانین بین المللی است.

وی ادامه داد: این اقدام سئول ذلت برای این کشور و مشارکت در کلاهبرداری آمریکا در سطح بین المللی است.

رئیس کمیسیون صنایع مجلس با بیان اینکه نپرداختن طلب ایران از سوی این کشور به منزله مشارکت در کلاهبرداری آمریکا است، گفت: ارائه کالا و لوازم خانگی در قبال پول ایران اگر با موافقت دولت ایران نباشد قابل قبول نیست. کره جنوبی به ایران بدهکار است و باید این پول را به تهران پرداخت کند.

اکبری با اشاره به پرداخت این بدهی به صورت تهاتر، گفت: اگر در این زمینه توافق بشود و ایران از تمام جهات با این مسئله موافق باشد قطعا با این امر مسئله ای نخواهیم داشت، ولی اینکه سئول پول ما را بگیرد و در قبال آن پول بپردازد صحیح نیست.

وی شرح داد: آمریکا برخلاف قوانین بین المللی، قوانین داخلی خود را به دنیا دیکته می کند، این یعنی قانون جنگل. این یعنی ذلت برای کره و مشارکت این کشور در راهزنی و کلاهبرداری آمریکا. مجلس در قبال اینگونه برخورد ها بی تفاوت نمی ماند، آمریکا و همه کشور های شریک جنایاتش باید به قوانین بین المللی و حقوق ملت ها احترام بگذارند در غیر این صورت باید منتظر عکس العمل شدید ملت ها باشند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: mihan-dl.ir شناسه مطلب: 1090

به "سئول باید پول ایران را تمام و کمال پرداخت کند، نپرداختن طلب ایران از سوی کره به منزله مشارکت در کلاهبرداری آمریکا است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سئول باید پول ایران را تمام و کمال پرداخت کند، نپرداختن طلب ایران از سوی کره به منزله مشارکت در کلاهبرداری آمریکا است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید