رونمایی مرموز مهمترین ماشین سایپا در سکوت!

به گزارش میهن دی ال، در رویدادی اخیرا برگزار شده، سایپا به شکل غیر قابل منتظره ای، مدل پلاس شاهین را به نمایش گذاشت. این خودرو در واقع نسخه ارتقا یافته و اتوماتیک شاهین بوده و تغییراتی را در پیشرانه و گیربکس و بعلاوه امکانات تجربه نموده است.

رونمایی مرموز مهمترین ماشین سایپا در سکوت!

به گزارش خبرآنلاین، شاهین پلاس به جز اضافه شدن نشان پلاس در نمای عقب، تغییر قابل توجه ای را در زمینه طراحی نمای بیرونی به خود ندیده است.

اصل مطلب تغییرات مربوط به پیشرانه و گیربکس خودرو است. زیر کاپوت این نسخه نو، پیشرانه 4 سیلندر 16 سوپاپ خطی تنفس طبیعی به نام ME 16 مگاموتور قرار گرفته که می تواند تا 115 اسب بخار قدرت و 147 نیوتون متر گشتاور فراوری کند.

انتقال نیرو در نسخه دنده دستی، به وسیله گیربکس 5 سرعته دستی 5 F 18 و در نمونه اتوماتیک، به وسیله گیربکس 6 سرعته اتوماتیک DAE صورت می گیرد. ضمن اینکه پیشرانه شاهین PLUS از سیستم زمان بندی متغیر سوپاپ ها یا VVT بهره می برد که باعث بازدهی هرچه بیشتر پیشرانه خواهد شد.

تعلیق جلوی این سدان از نوع مک فرسون است و در بخش عقب آن ساختار نیمه مستقل H وجود دارد. فرمان این خودرو هم از نوع کمکی برقی است.

پیش از این در نسخه معمولی شاهین، پیشرانه 1.5 لیتری توربو و 4 سیلندر قرار داشت که قادر به فراوری 115 اسب بخار قدرت و 178 نیوتون متر گشتاور فراوری بود. نام این پیشرانه M 15 بوده و گیربکس 5 سرعته دستی ساخت آیسین ژاپن، وظیفه انتقال قدرت را برعهده داشت.

نمای داخلی شاهین، به جز تغییر در امکانات و بعضی آپشن ها، تغییر مشهود دیگری نداشته است.

فرمان کمکی برقی، استارت دکمه ای، سانروف، کروز کنترل، محدودکننده سرعت، سنسور نور، تهویه اتوماتیک، گرمکن و تنظیم برقی صندلی راننده، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سامانه کنترل آغاز حرکت در سربالایی، حالت اسپرت و برفی و تیپ ترونیک جعبه دنده، دو کیسه هوا، سنسور پارک و دوربین دنده عقب، نمایشگر لمسی 10 اینچی اندروید، آینه های تاشو برقی و… از جمله امکانات کلی شاهین پلاس هستند.

این خودرو اکنون در مراحل تست فنی قرار گرفته است و هنوز خبر موثقی درباره زمان عرضه و قیمت آن وجود ندارد.

منبع: فرارو
انتشار: 5 شهریور 1402 بروزرسانی: 5 شهریور 1402 گردآورنده: mihan-dl.ir شناسه مطلب: 1589

به "رونمایی مرموز مهمترین ماشین سایپا در سکوت!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونمایی مرموز مهمترین ماشین سایپا در سکوت!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید