ده تراموا و واگن برقی برتر در سال 2015

به گزارش میهن دی ال، 10) استکهلم، سوئد

اولین خط تراموا در سال 1877 افتتاح شد که البته از طریق اسب کشیده می شد. در حال حاضر سیستم تراموای مدرنی در شهر است که باعث می شود بتوان در آن با سرعت و راحتی بیشتری به گشت و گذار پرداخت. پیشنهاد می کنیم سوار خط7 شوید که مسیرش بسیار دیدنی است.

ده تراموا و واگن برقی برتر در سال 2015

چرا این شهر؟

شهری زیبا با بافت شمال اروپا که ترکیبی است از فرهنگی به روز، سبک زندگی شلوغ و همچنین فضای بسیار مجذوب کننده و زیبای اسکاندیناویایی.

9) ملبورن، استرالیا

سیستم منحصربه فرد این شهر، هر دو نوع مدرن و قدیمی تراموا را شامل می شود. مخصوصا تراموای شماره 96 میان توریستان بسیار محبوب است، زیرا از سه منطقه هیجان انگیز می گذرد: فیتزوری(Fitzroy) که به خاطر فضای بوهمیایی اش(سرزمینی تاریخی در اروپای مرکزی که امروزه در بخش غربی جمهوری چک جای گرفته است) شناخته شده است، منطقه تجاری اصلی و ساحل دلچسب سن کیلدا(St. Kilda).

چرا این شهر؟

از طریق این خط تراموا، در مهم ترین و پرجنب و جوش ترین شهر استرالیا، یعنی ملبورن بگردید.

8) تور تراموای سن چارلز، نیو اورلئان، لوئیزیانا، امریکا

تور تراموای سن چارلز، بخش بسیار مهمی از شهر محسوب می شود مخصوصا برای کسانی که اولین بار از آن دیدن می کنند. این خط تراموا از طریق طوفان مخرب کاترینا ویران شده بود، اما حالا تعمیر شده و آماده استفاده است.

چرا این شهر؟

این خط، از مهم ترین و قابل توجه ترین نقاط شهر می گذرد که شامل محدوده مرکزی تجاری، محدوده باغ ها، بالای شهر و محله مشهور فرانسوی ها است.

7) هنگ کنگ، چین

شلوغ ترین و پر جمعیت ترین شهر جهان، دارای تنها تراموای دو طبقه جهان است. در کنار جزئیات هیجان انگیز، این خط، راهی سریع و راحت را برای گشتن درون شهر فراهم می کند. طولانی ترین جهت 80 دقیقه زمان می برد و از شائو کی وان( Shau Kei Wan) تا محله کندی(Kennedy) را پوشش می دهد.

چرا این شهر؟

با تراموای منحصربه فرد دو طبقه، در این شهر پر سروصدا بگردید.

6) استانبول، ترکیه

استانبول برای اروپایی ها به راحتی در دسترس است تا بتوانند بی دردسر فرهنگ شرقی را بشناسند. همچنین این شهر از مهم ترین مقاصد در تور ترکیه برای ایرانی ها محسوب می شود. بافت تاریخی آن مملو از معماری های زیباست، مردم این شهر میهمان نوازند و سبک زندگی به روز و شلوغ است.

چرا این شهر؟

خطوط تراموا سراسر شهر قدیمی را می چرخد و مردم را در نقطه های مهمی از شهر پیاده می کند. بنابراین دسترسی به مکان های دیدنی نو را بسیار راحت و لذت بخش می کند.

5) آمستردام، هلند

شهری بسیار زیبا و دارای بیشترین تراکم جمعیت در اروپا است. خیابان های باریک، کانال های آب رمانتیک و معماری قابل توجه قرون وسطایی، در کنار سبک زندگی بسیار آزاد و بی قید و شرط، میلیون ها توریست را جذب این شهر می کند.

چرا این شهر؟

سوار خط شماره 2 تراموا شوید که شما را به محبوب ترین نقاط از جمله کاخ پادشاهی،De Nieuwe Kerk، Begijnhof، بازار گل Bloemenmarkt ،Rijksmuseum ، موزه ون گوگ و پارک وندل می برد.

4) پراگ، جمهوری چک

آثار تاریخی زیادی را می توان در مرکز و بزرگ ترین شهر جمهوری چک یافت. این شهر با بافت فشرده قرون وسطایی یکی از جاذبه های اصلی اروپای میانی است. ضمناً از پراگ به عنوان مرکز تاریخی بوهم نیز نام برده می شود.

چرا این شهر؟

سیستم تراموای این شهر از قرن نوزدهم مشغول به کار است. استفاده از این سیستم پیچیده، آسان است. ضمن اینکه از کنار معماری های زیبایی می گذرد.

3) بوداپست، مجارستان

یکی از زیبا ترین شهر های اروپای شرقی، دارای سیستم تراموای عالی است. با این حال در طول تعطیلات زمستانی، شرکت حمل و نقل بوداپست تصمیم به تزئین ترامواهایش گرفت و به طور تصادفی اثری غافلگیرکننده ایجاد کرد که از طریق عکاسان ثبت شد. در حدود 30،000 لامپ LED برای روشنایی وسایل نقلیه استفاده شده است. هرچند، این عکاسان بودند که متوجه شدند چطور ترامواها را از طریق تکنیک عکاسی شاتر باز، شبیه به وسایل حمل و نقل مدرن و تخیلی آینده کنند. پیش به سوی آینده!

چرا این شهر؟

ترامواها امکان دیدن جهتهایی پر از چشم انداز ها مجذوب کننده را فراهم می کنند. دیدنی نماهای عالی از رود دانوب، مجلس، قلعه بودا و سایر نقاط دیدنی برایتان بسیار مجذوب کننده خواهد بود.

2) سن فرانسیسکو، امریکا

سیستم حمل و نقل برقی سن فرانسیسکو قطعا یکی از ویژگی های محبوب شهر است. شما راه بهتری از پرداخت 2 دلار و سوار شدن بر واگن برقی پیدا نمی کنید. این سیستم بهترین راه برای گشتن شهر و بالا رفتن از تپه های شیب دار است.

کدام جهت؟

واگن برقی جهت امبارکادرو(Embarcadero) و منتهی به کاسترو(Castro) را انتخاب کنید که احتمالا دیدنی ترین جهت است.

1 ) لیسبون، پرتغال

یکی از زیبا ترین شهرها در کشور است. بافت تاریخی آن مجموعه ای است از عجایب معماری که با هزاران خیابان باریک، در هم تنیده شده و از طریق واگن برقی می توان آن ها را دید. جهت شماره 28 تراموا، شرق را به غرب شهر متصل می کند و جهتی بسیار دیدنی است.

چرا این شهر؟

ترامواهای قدیمی کمک می کنند که تپه های شیب دار را بپیمایید و به راحتی در کنار یک سواری سرگرم کننده به مقصدتان برسید.

منبع: places to see in your life time

منبع: کجارو
انتشار: 28 دی 1400 بروزرسانی: 28 دی 1400 گردآورنده: mihan-dl.ir شناسه مطلب: 1232

به "ده تراموا و واگن برقی برتر در سال 2015" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ده تراموا و واگن برقی برتر در سال 2015"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید