در هنگام سفر، کجا و چقدر انعام بدهیم

به گزارش میهن دی ال، نه تنها صاحبان آژانس های مسافرتی یا هتل ها، بلکه کارمندان معمولی هتل ها و رستوران ها که عایدیشان در مواقع بسیاری به انعام بستگی دارد، با مسائل اقتصادی روبرو شده اند. وقتی مردم حریص شوند، دقیقا مبلغی را که در صورت حساب درج شده، پرداخت می نمایند در حالی که شاید متوجه نباشند که پرداخت انعام گاهی می تواند تنها منبع عایدی برای شخصی باشد که در حال خدمت به آنهاست.

در هنگام سفر، کجا و چقدر انعام بدهیم

صاحبان رستوران ها به کارکنان شان حقوق معمولی پرداخت می نمایند. بنابراین هرگونه نقض قوانین، مانند سرقت و کلاه برداری جریمه اخراج را در پی خواهد داشت. انعام در چنین رستوران هایی معمولا میان تمام کارکنان تقسیم می گردد. صاحبان سایر موسسات بر این باورند که با وجود اینکه کارگران به دقت تحت نظارت هستند، در هر فرصتی انعام خواهند گرفت و به همین دلیل است که به کارمندان شان حداقل اندازه حقوق را پرداخت می نمایند و گاهی پیشخدمت ها را از عایدی ثابت محروم می نمایند.

هر رستورانی شیوه خود را از بین دو انتهای این طیف انتخاب می نماید. به نظر می رسد اگر مشتری خدمات خوبی دریافت کند، انعام خواهد داد. اما در عمل همه مشتریان، کارمندان مودب و مهربان را با دادن انعام تشویق نمی نمایند و برخی از پیشخدمت ها آشکارا درخواست پول می نمایند.

این شرایط برای خدمتکاران خانگی بدتر است. زمانی که افراد تاثیرپذیر در برابر نگاه تاسف بار خدمتکار مقاومت ننمایند و مبلغ اندکی را به عنوان انعام بپردازند، هرگز خدمتکار خوب دیده نخواهد شد. حوله های تمیز، تخت خواب مرتب، شستشوی کف خانه، تصور می کنید همه این ها در اتاق تان درست مانند حرکت دادن یک چوب جادو مرتب شده اند؟! مردم سعی می نمایند به اینکه چه کسی تمام این کارها را انجام داده فکر ننمایند و در نتیجه انعامی نپردازند. بنابراین سنگین ترین کارها بدون هیچ گونه پاداش و مزدی باقی می ماند.

اگر می خواهید از خدمتکار تشکر کنید، بهتر است به جای اینکه در خاتمه مبلغ بیشتری بپردازید، هر روز مبلغ کمی را پرداخت کنید. نکته اینجاست که اغلب مدیران قبل از خدمتکاران از اتاق ها بازدید می نمایند و مبلغ را برمی دارند.

کجا، به چه کسی و چه اندازه انعام پرداخت کنیم

بریتانیا

وقتی در بریتانیا هستید، ضروری است همه جا انعام بدهید. اگر به اندازه 10-15 درصد مجموع مبلغ صورت حساب انعام بدهید، کاملا معمول و عادی است. البته در بارهای کلاسیک، به طور سنتی پرداخت انعام پذیرفته نیست. اما اگر می خواهید از مسئول بار تشکر کنید، می توانید چیزی شبیه به این بگویید: و یکی برای خودت - بنابراین او روی صورت حساب شما هزینه یک ماگ اضافی نوشیدنی می نویسد.

آلمان

در آلمان نیز می توانید همه جا انعام بگذارید. انعامی که آلمانی ها پرداخت می نمایند، معمولا 5-10 درصد از صورت حساب را در بر می گیرد و یا اینکه مبلغ 1-2 یورو (4,421 تا 8,842 تومان) پرداخت می نمایند.

اردن

زمانی که به اردن می روید، باید همراه خودتان تعداد زیادی اسکناس یک دلاری ببرید. این اسکناس ها در مجموع، هزینه زیادی را برایتان ایجاد نخواهند کرد، اما بسیار مفید خواهند بود: باید آماده باشید که در هر جا و هر لحظه ای انعام بدهید. برای مثال تمام کارمندانی که با توریستان سر و کار دارند، حقوق کمی دریافت می نمایند، اما مرسوم است که به وسیله دریافت انعام، پول بیشتری به دست بیاورند. بنابراین یادتان باشد که هر روز 1 یا 2 دلار (3,895 تا 7,790 تومان) روی تخت تان قرار دهید. بعلاوه یادتان باشد به تمام کسانی که در هتل بار شما را حمل می نمایند یک دلار (3,895 تومان) بدهید (حتی اگر از خدمات آنها استفاده ننموده باشید، اینطور در نظر می گیرند که به آنها بدهکار هستید). در رستوران ها به ازای هر نفری که دور میز نشسته است مبلغ3 تا 5 دلار(11,684 تا 19,474 تومان) علاوه بر صورت حساب بپردازید. واقعیت این است که شما به عنوان توریست، قبلا هزینه این تور را پرداخت نموده اید، با این حال در خاتمه سفر ضروری است 5 دلار (19,474 تومان) به راهنما و راننده انعام دهید.

ایتالیا

معمولا اما نه همواره، رستوران های ایتالیایی مبلغ 2-3 یورو (8,842 تا 13,264 تومان) روی صورت حساب هر توریست با عنوان هزینه نان یا حق سرویس اضافه می نمایند. می توانید2-3 یورو و یا 10 درصد بیشتر از مبلغ صورت حساب را انعام بدهید.

اسپانیا

در رستوران های اسپانیا معمولا به اندازه 5 تا 10 درصد از مبلغ صورت حساب به عنوان انعام پرداخت می گردد. برای خدمات دیگر، پرداخت انعام قابل قبول نیست.

ایالات متحده امریکا

وقتی در امریکا هستید، همه جا می توانید انعام بدهید. بنابراین، برای مثال، مسوول بار انتظار دارد یک دلار (3,895 تومان) بیشتر از هزینه دریافتی هر نوشیدنی که برای شما آماده می نماید، انعام بگیرد. اساسا در امریکا ضروری است 10-15 درصد از هر صورت حساب برای هر نوع خدماتی را انعام بدهید؛ فرقی نمی نماید شام سبک در یک رستوران باشد، یا گردشی کوتاه با تاکسی.

فرانسه

معمولا صورت حساب ها شامل 15 درصد هزینه خدمات است. با این حال، انتظار می رود مجموع مبلغ صورت حساب را رند کنید و حتی 1-2 دلار (3,895 تا 7,790 تومان) بیشتر بپردازید.

ژاپن

نه در تاکسی، نه رستوران و نه به کسانی که بار شما را حمل می نمایند و در واقع می توان گفت تحت هیچ شرایطی در ژاپن انعام پرداخت نکنید. در ژاپن، پرداخت انعام به افراد در هر موقعیتی توهین آمیز محسوب می گردد. دلیل این است که شما در واقع قبلا هزینه خدمات را پرداخت نموده اید.

منبع: travelvivi

منبع: کجارو
انتشار: 2 بهمن 1400 بروزرسانی: 2 بهمن 1400 گردآورنده: mihan-dl.ir شناسه مطلب: 1235

به "در هنگام سفر، کجا و چقدر انعام بدهیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در هنگام سفر، کجا و چقدر انعام بدهیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید