دایناسوری که حراج می گردد

به گزارش میهن دی ال، حراجی ساتبیز در تابستان پیش رو میزبان یک هیولا خواهد بود. این حراجی در هفدهم جولای یک اسکلت نسبتا کامل از دایناسور استگوسور که 3.3 متر ارتفاع تا 6 متر طول دارد و قدمت آن به حدود 150 میلیون سال قبل بازمی شود را به فروش خواهد گذاشت.

دایناسوری که حراج می گردد

آرت نت نوشت، کارشناسان قیمت تقریبی این اسکلت را بین 4 الی 6 میلیون دلار برآورد کردند که اگر طبق پیش بینی ها فروخته گردد به یکی از ارزشمندترین فسیل های دایناسور تبدیل خواهد شد.

این اسکلت که آپکس نام گرفته است در کلرادو و در محوطه ای کشف شده است که از مدت ها پیش محل کشف بقایای متعلق به ژوراسیک پسین بوده است.

استگوسور که یک موجود گیاهخوار بود، با یک سری صفحات بادبادکی شکل که در پشت و دمش قرار دارند که احتمالاً برای دفاع و نمایش استفاده می شدند از سایر گونه ها متمایز می گردد.

موزه ملی تاریخ لندن در حال حاضر میزبان اسکلت مشابهی از یک استگوسور است که سوفی نام دارد و در سال 2003 در وایومینگ کشف شد.

این نخستین باری نیست که ساتبیز بقایای یک دایناسور را به مزایده می گذارد. این حراجی نخستین بار یک فسیل تی -رکس به نام سو را در سال 1997 به قیمت 8.3 میلیون دلار به فروش رسانده بود. در سال 2022 نیز یک گورگوسور به قیمت 6.1 میلیون دلار فروخته شد و ماکسیموس که یک جمجمه تی-رکس است، نیز به قیمت 6.1 میلیون دلار به فروش رسید. بعلاوه بقایای دوروت که یک دایناسور تریسراتوپس بود در سال 2021 به قیمت 7.4 میلیون دلار فروخته شد. حراجی کریستیز نیز در سال 2022 یک اسکلت ولوسی رپتور را به قیمت 12.4 به فروش رساند.

اما فروش این بقایای ماقبل تاریخ همیشه با انتقاد روبرو شده است. دیرینه شناسان به طور ویژه از فروش بقایای این گونه های علمی به عنوان کالاهای لوکس انتقاد نموده اند.

منبع: گردشبان
انتشار: 16 خرداد 1403 بروزرسانی: 16 خرداد 1403 گردآورنده: mihan-dl.ir شناسه مطلب: 1614

به "دایناسوری که حراج می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دایناسوری که حراج می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید