خبرنگاران کرونا کسری بودجه آمریکا را چهار برابر می نماید

به گزارش میهن دی ال، تهران- خبرنگاران- یک گروه ناظر بر بودجه عمومی آمریکا پیش بینی کرد که اثرات شیوع کرونا بر اقتصاد و هزینه هایی که بر دولت این کشور تحمیل نموده، کسری بودجه دولت واشنگتن را در سال 2020 نزدیک به چهار برابر می نماید.

خبرنگاران کرونا کسری بودجه آمریکا را چهار برابر می نماید

به گزارش خبرگزاری رویترز، گروه غیردولتی کمیته بودجه فدرال مسئولانه (CRFB) بامداد سه شنبه پیش بینی خود را از مسایل مربوط به بودجه ایالات متحده آمریکا ارایه داد که بخشی از آن مربوط به کسری بودجه دولت فدرال این کشور است.

به گفته این گروه، تعطیلی بخش عظیمی از اقتصاد آمریکا و بسته نجات اقتصادی هنگفتی که واشنگتن هزینه نموده است، کسری بودجه این کشور را در سال مال 2020 نزدیک به چهار برابر نموده و به 3.8 تریلیون دلار می رساند که با 18.7 درصد خروج اقتصادی آمریکا برابر است.

به گفته CRFB، کسری بودجه آمریکا در سال 2021 به 2.1 تریلیون دلار کاهش یافته و در سال 2025 با بهبود اقتصاد خسارت دیده از کرونا، این مبلغ به 1.3 تریلیون دلار خواهد رسید.

اعلام این پیش بینی از سوی این گروه در حالی است که وزارت خزانه داری آمریکا در آخرین گزارش خود در روز آدینه گفت که کسری بودجه این کشور در شش ماهه منتهی به 30 مارس (11 فروردین ماه) 744 میلیارد دلار بوده است.

CRFB که گروهی متشکل از اعضای پیشین کنگره، مقام های سابق دولتی آمریکا و اقتصاددانان است، همچنین پیش بینی کرد که بدهی ملی ایالات متحده در خاتمه سال اقتصادی منتهی به 30 سپتامبر 2020 (9 مهر 1399) از 100 درصدفراوری ناخالص ملی آمریکا نیز فراتر رود.

این در حالی است که این رقم تا ماه فوریه (اسفند 1398) 17.23 تریلیون دلار معادل 80 درصد فراوری ناخالص داخلی آمریکا بوده است.

این گروه نظارتی در بیانیه ای پیش بینی های خود را حالت خوش بینانه دانست چراکه پیش فرض آن عمل به تصمیمات کنونی کنگره برای هزینه های مقابله با کرونا است و در صورت تصمیم برای هزینه های بیشتر، احتمال بدتر شدن اوضاع وجود دارد.

بالاترین کسری بودجه ثبت شده در آمریکا مربوط به سال 2009 است که به مبلغ 1.41 تریلیون دلار رسید و سه سال متوالی بالاتر از یک تریلیون دلار باقی ماند.

دفتر بودجه کنگره آمریکا نیز کسری بودجه سال 2019 را 984 میلیارد دلار اعلام و کسری بودجه سال 2020 را 1.07 تریلیون دلار پیش بینی نموده بود.

منبع: ایرنا
انتشار: 17 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: mihan-dl.ir شناسه مطلب: 267

به "خبرنگاران کرونا کسری بودجه آمریکا را چهار برابر می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کرونا کسری بودجه آمریکا را چهار برابر می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید