خبرنگاران راه آهن غرب کشور نیازمند تقویت اعتبارات است

به گزارش میهن دی ال، کرمانشاه- خبرنگاران- استاندار کرمانشاه راه آهن غرب کشور را نیازمند تقویت اعتبارات دانست و گفت: پروژه راه آهن جزء مهمترین اولویت های استان و غرب کشور است که با اعتبارات فعلی نمی توانیم مسائل آن را رفع کنیم.

خبرنگاران راه آهن غرب کشور نیازمند تقویت اعتبارات است

هوشنگ بازوند روز پنجشنبه در نشست شورای برنامه ریزی استان که در استانداری کرمانشاه برگزار گردید، اظهارداشت: درخواست داریم که اعتبارات لازم برای این پروژه از محل فاینانس داخلی تامین گردد تا بتوانیم راه آهن غرب کشور را هرچه زودتر تکمیل کنیم.

استاندار کرمانشاه با اشاره به وظایف شورای فنی استان گفت: شورای فنی باید در زمینه آنالیز پروژه های عمرانی وارد عمل گردد و از بروز مسائل جلوگیری کند.

بازوند بیان کرد: شورای فنی به صورت جدی در زمینه روسازی جاده ها ورود پیدا نمایند تا پس از چند سال شاهد تخریب آسفالت راه ها نباشیم.

وی در رابطه با پروژه بیمارستان اسلام آبادغرب نیز گفت: پیمانکار تا به امروز 15 بار وعده بهره برداری داده و در آخرین وعده قرار شده است که پروژه را خرداد ماه سال جاری تحویل دهد.

استاندار کرمانشاه با اشاره به شیوع بیماری کرونا گفت: مردم اسلام آبادغرب به دلیل نداشتن بیمارستان دشواری های بسیاری تحمل می نمایند از این رو هرگونه تعلل در بهره برداری از بیمارستان این شهر پذیرفته نیست.

بازوند اضافه نمود: در این پروژه پیمانکار ابتدا مدعی بود که اعتبار دولتی احتیاج ندارد اما امروز برای نداشتن اعتبار مدام از ما درخواست یاری می نماید.

وی همچنین بر ساماندهی پروژه قطار شهر کرمانشاه تاکید نمود و گفت: یکی از پروژه هایی که باید سال جاری بخشی از آن به اتمام برسد قطار شهری است.

استاندار کرمانشاه همچنین در رابطه با بیمارستان 540 تختخوابی کرمانشاه گفت: این پروژه 800 میلیارد تومان برای انتها احداث ساختمان و هزار میلیارد تومان برای تجهیز اعتبار احتیاج دارد.

بازوند اضافه نمود: با سالی 20 تا 50 میلیارد تومان اعتبار نمی توانیم این پروژه را به بهره برداری برسانیم از این رو باید با همکاری وزارت بهداشت برای تامین اعتبار آن چاره اندیشی گردد.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود در رابطه با واحدهای فراوریی که باید کنار جاده ها احداث گردد، گفت: سال جاری رونق و جهش فراوری بسیار مهم است از این رو نباید به هر بهانه ای از ساخت واحدهای فراوریی جلوگیری گردد.

استاندار کرمانشاه با انتقاد از عملکرد اداره کل راه و ترابری برای صدور مجوزها گفت: مدیرکل مربوطه اگر قصد سنگ اندازی پیش پای سرمایه گذاران دارد، استعفای خود را تنظیم کند و از کرمانشاه برود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه نیز در این نشست در رابطه با پروژه قطار شهر کرمانشاه گفت: 220 میلیارد تومان توسط بانک های رفاه و سپه برای این بانک درنظر گرفته اند که بانک سپه تامین اعتبار نموده اما بانک رفاه تا به امروز کار را انجام نداده است.

مهرداد سالاری در باره بیمارستان اسلام آبادغرب نیز گفت: قرار بود که این بیمارستان تا بهمن ماه افتتاح گردد، سپس بهره برداری را به فروردین موکول کردند اما با توجه به روندی که از پیشرفت پروژه دیده می گردد، این بیمارستان تا شهریور ماه نیز به بهره برداری نمی رسد.

وی همچنین در رابطه با بیمارستان 540 تختخوابی کرمانشاه اظهارداشت: این بیمارستان فعلا دورنمایی برای تکمیل ندارد و جانمایی آن نیز مناسب نیست.

منبع: ایرنا
انتشار: 7 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: mihan-dl.ir شناسه مطلب: 307

به "خبرنگاران راه آهن غرب کشور نیازمند تقویت اعتبارات است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران راه آهن غرب کشور نیازمند تقویت اعتبارات است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید