خبرنگاران ترامپ آمار جانباختگان کرونایی چین را بیش از آمریکا دانست

به گزارش میهن دی ال، تهران- خبرنگاران- رییس جمهوری آمریکا پس از اصلاح شمار جانباختگان ناشی از بیماری کرونا در شهر ووهان گفت، آمار فوت شدگان چین در این خصوص بسیار بیشتر است.

خبرنگاران ترامپ آمار جانباختگان کرونایی چین را بیش از آمریکا دانست

به گزارش نیویورک پست، دونالد ترامپ شامگاه آدینه در حساب توییتری خود نوشت: چین به تازگی دوبرابر شدن تعداد جانباختگان از دشمن نامرئی را اعلام نموده است.

به گفته ترامپ، (این آمار) بسیار بالاتر از آن و خیلی بیشتر از ایالات متحده است و حتی نزدیک نیز نیست.

مقامات ووهان واقع در مرکز چین جایی که نخستین بیمار مبتلا به کرونا در آنجا شناسایی شد روز آدینه پس از هفته ها، آمار مربوط به مرگ و میر و همچنین تعداد مبتلایان در این شهر را اصلاح کردند. تعداد فوتی ها با افزایش 1290 نفری به سه هزار و 869 تن و تعداد مبتلایان هم با افزایش 325 نفری به 50 هزار و 333 تن رسید.

بر این اساس، آمار قربانیان کرونا در چین که برای هفته ها ثابت و حدود 3300 نفر بود به 4600 تن رسید.

ستاد فرماندهی پیشگیری و مهار شیوع ویروس کرونا در شهر ووهان با صدور اطلاعیه ای در خصوص دلایل اصلاح آمار این شهر 11 میلیون نفری بیان کرد: در شروع شیوع بیماری، شمار مبتلایان به سرعت افزایش یافت و سبب بروز کمبود منابع پزشکی و درمانی شد بعضی مبتلایان قبل از رسیدن به بیمارستان در منازل خود جان باختند.

در این اطلاعیه ای آمده است، در دوره اوج درمان، کادرهای پزشکی سرگرم پذیرفتن و درمان مبتلایان بودند و مواردی از تأخیر، کوتاهی و اشتباه در گزارش پیش آمده است.

به دنبال افزایش شدید شمار نهادهای پزشکی و درمانگاه برای پذیرفتن مبتلایان از جمله بیمارستان های وابسته به وزارتخانه ها، استانها، شهرها و مناطق و همچنین بیمارستان های وابسته شرکت ها و بیمارستان های خصوصی و صحرایی، بعضی از این بیمارستان ها به موقع به شبکه اطلاع رسانی شیوع بیماری نپیوسته و اطلاعات مربوطه را به موقع ارسال ننموده اند.

چین در روزهای گذشته با اتهام پنهانکاری و ارایه آمار غیرواقعی از سوی بعضی کشورهای غربی روبرو شده بود.

منبع: ایرنا
انتشار: 22 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: mihan-dl.ir شناسه مطلب: 276

به "خبرنگاران ترامپ آمار جانباختگان کرونایی چین را بیش از آمریکا دانست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ترامپ آمار جانباختگان کرونایی چین را بیش از آمریکا دانست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید