خبرنگاران اتحادیه اوراسیا فرصت خوبی برای سوآپ نفت است

به گزارش میهن دی ال، رشت - خبرنگاران - نماینده مردم شهرستان انزلی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به قطع سوآپ در مقطعی و تداوم آن تا کنون گفت: اتحادیه مالی اوراسیا فرصت خوبی برای کارکرد در حوزه نفت و به نوعی سوآپ است.

خبرنگاران اتحادیه اوراسیا فرصت خوبی برای سوآپ نفت است

احمد جهان مالی سه شنبه شب در مراسم پایانی همایش بین المللی اتحادیه مالی اوراسیا و نقش ژئوپولتیک مناطق آزاد در توسعه روابط منطقه ای در بندر انزلی اضافه نمود:موضوعی که اکنون مغفول مانده و زمانی در آن کارکرد خوبی داشتیم سوآپ نفت است چنانکه در ابتدای تاسیس منطقه ویژه مالی در موضوع سوآپ حجم قابل توجی از سوآپ و فرآورده های نفتی را در منطقه داشتیم که با بی دقتی هایی که درآن مقطع انجام شد برای همواره این محور قطع شد و هیچ گاه نیز احیا نشد.

وی توضیح داد: اکنون فرصت خوبی است تا بتوانیم با کشورهای اوراسیا در حوزه فرآورده های نفتی صندلی خود را بیابیم ضمن آنکه احتیاج بیشتری به مطالعه بازار منطقه داریم.

وی ادامه داد:باید به صورت عمومی بتوانیم از ظرفیت های اکو نیز بیشتر استفاده نموده وبا فعال کردن نقش خود در اوراسیا به نوعی همگرایی بین اوراسیا و اکو ایجاد کنیم.

جهانمالی در ادامه توضیح داد: امکانات حمل و نقلی ما قابل توجه است و امکان کاهش هزینه هایمان را داریم تا از ظرفیت این بازار عظیم به خوبی استفاده کنیم.

وی گفت: باید از فرصت بازار عظیم اوراسیا بیشتر استفاده کنیم اما نقش مناطق آزاد زمانی بیشتر تعیین می گردد که کشورهای عضو هم در حوزه بنادر این کشورها که در محدوده خزر تعریف می گردد و چه در مرزهای مشترک در مبادی مختلف این امکان را فراهم نمایند.

وی با بیان اینکه در موضوع صادرات عموما از کمبود زیربناها شکایت می کنیم، گفت: اما خوشبختانه بندرانزلی و بنادر شمالی ایران ظرفیت بیش از 35 میلیون تن را تخلیه و بارگیری کالا را دارند.

جهان مالی با اشاره در دست اجرای بودن پروژه راه آهن رشت - انزلی - کاسپین و آستارا گفت: تا زمان اتمام و اتصال این راستا ریلی می توانیم از ظرفیت راه آهن سرخس برای توسعه مبادلات خود استفاده کنیم.

منبع: ایرنا
انتشار: 28 آذر 1399 بروزرسانی: 28 آذر 1399 گردآورنده: mihan-dl.ir شناسه مطلب: 628

به "خبرنگاران اتحادیه اوراسیا فرصت خوبی برای سوآپ نفت است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اتحادیه اوراسیا فرصت خوبی برای سوآپ نفت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید