خبرنگاران ابتکار: 26 درصد از پست های مدیریتی در اختیار بانوان است

به گزارش میهن دی ال، بجنورد- خبرنگاران- معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: سهم زنان در پست های مدیریتی هم اینک 26 درصد است که کوشش می گردد این میزان تا انتها دولت به 30 درصد برسد.

خبرنگاران ابتکار: 26 درصد از پست های مدیریتی در اختیار بانوان است

معصومه ابتکار روز یکشنبه در شورای برنامه ریزی و توسعه خراسان شمالی که به صورت ویدیو کنفرانسی برگزار گردید، گفت: سهم مدیریتی زنان در سال 92، پنج درصد بود که در اوایل دولت دوازدهم به 12 درصد و هم اینک به حدود 26 درصد رسیده است.

ابتکار با بیان اینکه هم اینک بیش از هشت هزار زن مدیر در کشور و در رتبه های عالی و میانی مشغول به فعالیت هستند گفت: این آمار بدون احتساب مدیران زن در مدارس است که عملکرد بسیار خوبی دارند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به طرح تاب آوری زنان در برابر مسائل اشاره نمود و اضافه نمود: باید به دنبال برطرف مسائل این قشر با توجه به شرایط هر منطقه باشیم.

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: مسائل جوامع محلی باید احصا و در طرح تاب آوری راهکارهایی ارایه گردد تا زنان بتوانند شرایط زندگی را تغییر دهند.

وی گفت: برای برطرف مسائل زنان در حوزه اشتغال باید در حوزه شهری با ایجاد تعاونی زنان و در حوزه روستایی با ایجاد صندوق خرد زنان این قشر را وارد چرخه فعالیت کنیم.

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده به تحقق عدالت جنسیتی تاکید نمود و اضافه نمود: سامانه رصد و پایش شاخص های سند ارتقای شرایط بانوان و خانواده در راستای سند مربوطه در حال تدوین است و بیشتر استان ها تدوین این سند را به سرانجام رسانده اند.

ابتکار گفت: در کوشش هستیم تا در این سند بخش های توسعه شهرستانی استان ها را نیز تعریف کنیم که هم اینک خراسان شمالی در این مهم توانسته اقدامات خوبی انجام دهد و به همین دلیل این استان در این خصوص الگوی کشور شده است.

70 درصد اعتبارات به استان ها اختصاص یافت

وی با بیان اینکه 70 درصد اعتبارات در سال 99 این معاونت به استان ها اختصاص یافت گفت: پارسال از نظر جذب اعتبارات رشد بیش از سه برابری داشتیم اما باید با توجه به گستردگی این معاونت اعتبارات حوزه زنان برای 1400 افزایش یابد.

ابتکار اضافه نمود: طرح هایی از جمله تحکیم بنیان خانواده، ایجاد اشتغال برای زنان، افزایش مهارت آموزی این قشر در دست اجرا است که نیازمند جذب اعتبارات بیشتری در این حوزه ها است.

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده با بیان اینکه مسایل و مسائل اجتماعی در تمامی جوامع حتی کشورهای پیشرفته نیز وجود دارد اضافه نمود: به طور مثال در فرانسه در هر هفته یک زن کشته می شد که هم اینک با شرایط کرونا حتی افزایش نیز یافته است.

وی با بیان اینکه مسایل اجتماعی به صورت مستمر وجود دارد گفت: باید مهارت آموزی زنان را افزایش دهیم.

منبع: ایرنا
انتشار: 2 تیر 1400 بروزرسانی: 2 تیر 1400 گردآورنده: mihan-dl.ir شناسه مطلب: 971

به "خبرنگاران ابتکار: 26 درصد از پست های مدیریتی در اختیار بانوان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ابتکار: 26 درصد از پست های مدیریتی در اختیار بانوان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید