جزئیات شاخص و معاملات بورس امروز چهارشنبه 27 اسفندماه 99

به گزارش میهن دی ال، شاخص بورس صبح امروز کار خود را با فرایند صعودی شروع کرد تا در آخرین روز کاری سال لباس سبز بپوشد. بعد گذشته 30 دقیقه از شروع معاملات امروز، شاهد جهش 17 هزار واحدی شاخص کل و بازگشت آن به کانال یک میلیون و 300 هزار واحدی هستیم. تا اینجای کار شاخص کل 1.33 درصد و شاخص هم وزن 26 صدم درصد رشده نموده اند و مقایسه آن ها نشان از فزونی شرکت های عظیم دارد. از جمله آن ها می توان به فولاد، فارس، فملی، شتران، شپنا، اخابر و وبصادر اشاره نمود که بیشترین تاثیر را در رشد شاخص کل گذاشته اند.

جزئیات شاخص و معاملات بورس امروز چهارشنبه 27 اسفندماه 99

تقابل نزدیک نمادهای سبز و قرمز

به گزارش خبرنگاران، در ساعات ابتدایی معاملات امروز چهارنشه 27 اسفندماه، ازمجموع 309 نماد بورسی معامله شده شاهد تشکیل فرایند صعودی برای 166 نماد هستیم و حدود 143 نماد با کاهش ارزش سهام روبرو شده اند. همچنین در بین 217 نماد فرابورسی، 135 نماد سبزرنگ هستند و 82 نماد با رنگ قرمز به بازار آمده اند. موردی که نشان می دهد روز به روز سهم نماد های قرمزرنگ از تابلو بورس کمتر می گردد، اما همچنان آن ها اکثریبت را از نظر تعداد در اختیار دارند.

نقشه بازار در ابتدای معاملات روز چهارشنبه 27 اسفندماه (برای مشاهده در ابعاد عظیمتر، روی عکس کلیک کنید)

نقشه بازار امروز هم سبزرنگ است. صندوق های سرمایه گذاری مثل همواره پرتقاضا ظاهر شده اند اما در بین آنها دارا یکم و پالایش چندان شرایط مساعدی ندارند. دارا یکم نزدیک به قیمت روز گذشته و پالایش حدود یک درصد پایین تر در حال معامله است. در عوض دیگر صندوق های سرمایه گذاری سهامی شرایط خوبی را تجربه می نمایند. فلزات اساسی امروز عموما سبزرنگ هستند. فولاد بعد از بازگشایی روز گذشته در حال حاضر حدود چهار درصد گران تر معامله می گردد. فملی دو درصد رشد نموده و ذوب سه درصد افزایش قیمت را تجربه می نماید. کاوه امروز نزولی و فخوز ثابت سر جایش ایستاده است. فرزین و فباهنر از جمله نمادهای فلزی دارای صف خرید در ابتدای معاملات امروز است. محصولات شیمیایی رفتاری آرامتر از روز گذشته از خود نشان می دهند و شاهد رنگ های تیره تر و بعضا قرمز در این گروه هستیم. فارس، زاگرس، قرن، شلرد، شیران، شپاکسا و شپترو به آرامی در مدار صعودی حرکت می نمایند، آریا، تاپیکو و بوعلی نزدیک به قیمت روز گذشته معامله می شوند و پترول و شگویا در آستانه صف خرید هستند. نمادهای عظیم بانکی به فرایند صعودی خود ادامه می دهند. وبصادر چهار درصد و وبملت و وتجارت دو درصد رشد نموده اند. در بین فرآورده های نفتی، شبندر و شبریز نزدیک به قیمت روز گذشته معامله می شوند، شپنا دو درصد افزایش قیمت پیدا نموده و شتران صف خرید دارد. دیگر گروه های بازار سرمایه عمد تا قرمزرنگ هستند که از جمله آنها می توان به خودرویی ها، دارویی ها، استخراج کانه های فلزی، محصولات غذایی، حمل و نقل و لیزینگ ها اشاره نمود.

ارزش صف های فروش آب رفت

فرایند صعودی بازار خیلی از سهامداران را از نشستن در صف فروش سهام منصرف نموده است. با این وجود در ساعات سرانجامی معاملات امروز شاهد تشکیل صف فروش برای 290 نماد هستیم که سهم 45 درصدی از بازار سرمایه دارند. ارزش کل صف های فروش در این ساعات رقمی حدود سه هزار و 200 میلیارد تومان است که نسبت به روز های قبل کاهش قابل توجهی داشته، اما همچنان رقم عظیمی است. در آن سوی بازار 51 نماد یعنی هشت درصد بازار صف خرید دارند و ارزش صف آن ها در مجموع 530 میلیارد تومان است.

بنو؛ سنگین ترین صف فروش بازار

بیمه تجارت نو امروز حسابی سهامدارانش را ناامید نموده. تا جایی که هزار نفر از سهامداران این شرکت بیش از 40 میلیون سهام خود را به ارزش 130 میلیارد تومان به فروش گذاشته اند، اما تا ساعات سرانجامی معاملات خریداری برای آن پیدا نشده و بنو را به صدرنشین فهرست سنگین ترین صف های فروش بازار تبدیل نموده است. سنیر با صف 60 میلیاردی در رتبه دوم واقع شده است و سدور با سف فروش 50 میلیاردی در مقام سوم ایستاده است. از جمله دیگر نمادهای دارای صف فروش در بازار سبز امروز می توان به کلوند، خزر، غصینو، کویر، گدنا، غدام، ثنوسا، بکاب و برکت اشاره نمود.

شتران؛ سنگین ترین صف خرید بازار

سنگین ترین صف خرید بازار سرمایه امروز برای نماد شتران متعلق به شرکت پالایش نفت تهران تشکیل شده است. ارزش صف خرید شتران در ساعات سرانجامی معاملات امروز به 221 میلیارد تومان می رسد و فاصله زیادی با رتبه های بعدی دارد. تبرک با صف خرید 24 میلیارد تومانی در مقام دوم ایستاده و فباهنر با صف خرید 22 میلیارد تومان پشت سر آن واقع شده است. دروز، ثرود، شگویا، بپاس، سیستم، دتوزیع و پکرمان از دیگر نماد های دارای صف خرید سنگین در بازار امروز هستند.

رشد 17 هزار واحدی شاخص بورس در آخرین روز سال

شاخص کل بورس تهران در سرانجام معاملات امروز چهارشنبه 27 اسفندماه و در آخرین روز کاری سال با رشد 17 هزار و 183 واحدی به رقم یک میلیون و 307 هزار و 658 واحد رسید و وارد کانال 1.3 میلیونی شد. در این روز شاخص کل 1.33 درصد و شاخص هم وزن 43 صدم درصد رشد کردند که نشان می دهد شرایط برای شرکت های عظیم و نماد های پرمعامله بهتر است. طوری که فولاد، فارس، فملی، وامید، شتران، شپنا و اخابر بیشترین تاثیر را بر رشد شاخص کل گذاشتند. شاید بد نباشد بدانید سال گذشته این موقع بورس کار خود را در سال 99 با شاخص 513 هزار واحدی شروع نموده بود.

نقشه بازار در ابتدای معاملات روز چهارشنبه 27 اسفندماه (برای مشاهده در ابعاد عظیمتر، روی عکس کلیک کنید)

نقشه بازار با رنگی متعادل سال 99 را به سرانجام رساند. امروز صندوق های سرمایه گذاری به عنوان پرمعامله ترین گروه بازار شرایط نسبتا خوبی داشتند، اما در بین آن ها صندوق های دولتی یعنی پالایش و دارا یکم عملکرد خوبی از خود نشان نداده و به ترتیب دو و یک درصد ارزش خود را از دست دادند. دیگر صندوق های سهامی که مدیریت فعال دارند، عموما فرایند صعودی داشتند. در گروه محصولات شیمیایی شاهد تشکیل صف خرید برای پترول، شگویا، شپارس، شبصیر و قرن بودیم. فارس، آریا، شپدیس، شجم، شکبیر و پارس با فرایند صعودی به کار خود سرانجام دادند. فلزات اساسی هم امروز عموما صعودی بودند و شاهد افزایش قیمت سهام در نماد های فولاد، فملی، فرزین، کیمیا، فجر، ذوب و حتی نماد های کوچک این گروه بودیم. در بین بانک ها و موسسات اعتباری وبصادر و وپست با صف خرید و وتجارت و وبملت با رشد 2.8 درصدی به کار خود سرانجام دادند. فرآروده های نفتی هم امروز صعودی بودند. شتران با صف خرید شش درصد، شپنا 2.9 درصد، شبندر 1.5 درصد و شبریز بدون تغییر نسبت به روز گذشته معامله شدند. از جمله دیگر گروه های سبز بازار می توان به سیمانی ها، بیمه ها، دارویی ها، زراعت، هلدینگ ها، مخابرات و فعالیت های معندسی اشاره نمود. در طرف مقابل خودرویی ها، غذایی ها، انبوه سازی، استخراج کانه های فلزی، نیروگاه ها، حمل و نقل و ساخت محصولات فلزی از جمله گروه های قرمزرنگ بازار امروز بودند.

این گزارش به روز رسانی می گردد...

منبع: فرارو
انتشار: 20 فروردین 1400 بروزرسانی: 20 فروردین 1400 گردآورنده: mihan-dl.ir شناسه مطلب: 849

به "جزئیات شاخص و معاملات بورس امروز چهارشنبه 27 اسفندماه 99" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات شاخص و معاملات بورس امروز چهارشنبه 27 اسفندماه 99"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید