جزئیات جدید از عرضه متری مسکن در بورس

به گزارش میهن دی ال، خبرنگاران : وزیر راه و شهرسازی جزئیات طرح پیش فروش متری مسکن در بورس را تشریح کرد و گفت: طرح اقدام ملی مسکن از پیشرفت مناسب و خوبی در استان ها برخوردار است.

جزئیات جدید از عرضه متری مسکن در بورس

جهت دریافت خدمات آلاچیق حیاط منزل با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از مهر، محمد اسلامی عصر امروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در الیگودرز یکسری پروژه داریم که احتیاج مبرم مردم است، گفت: امروز قرار شد 9 کیلومتری که در ابتدای جاده داران است، تا سه راهی شول آباد و زیرگذر آن را هرچه سریع تر پیمانکار تکمیل کند و گره بزرگی از کار مردم باز گردد.

وی با بیان اینکه پروژه تعریض محور شول آباد تا خان آباد که 5 کیلومتر آن اجرا شده، را در مشارکت با استان انجام می دهیم و اجرای آن تا قبل از فصل سرما در الیگودرز در اولویت است، توضیح داد: راه های روستایی الیگودرز گستردگی و وسعت و پراکندگی دارد و حجم زیادی کار پیش رو است.

وزیر راه و شهرسازی اضافه نمود: اعتبارات راه های روستایی استانی شده و اعتبار ملی وجود ندارد، قرار شد با همت استان و زیر سازی هایی که میسر است انجام گردد، سازمان راهداری آسفالت 20 کیلومتر راه روستایی را عهده دار گردد، همچنین 60 کیلومتر راه روستایی الیگودرز هم بهسازی و شن ریزی انجام گردد.

اسلامی با اشاره به ایجاد راهدارخانه های جدید در الیگودرز گفت: سازمان های خدمات رسان برق و آب این راهدارخانه ها را بایستی تأمین نمایند تا در کل زمستان تجهیز باشند.

وی گفت: در حال حاضر یک برنامه مشخصی برای راه های شهرستان الیگودرز دلیل عقب ماندگی زیاد این حوزه تدارک دیده ایم، با مجموعه استان یک برنامه سه ساله را توافق می کنیم تا ظرف سه سال راه های الیگودرز سامان داده شوند.

وزیر راه و شهرسازی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه پیشرفت زیرساختی پروژه راه آهن بیش از 60 درصد است، گفت: این پروژه معارض ملکی دارد و احتیاج به تأمین اقتصادی است، پروژه مهمی است که از این راستا یک ریل شرقی غربی با اتصال به اصفهان می توان به وجود آورد؛ لذا سرفصل اقتصادی غیر از سرفصل دولتی باید برای آن فراهم کنیم که بایستی کار مطالعاتی گردد.

اسلامی همچنین با اشاره به اینکه نوسانات بازار مسکن متأثر از نوساناتی است که در بازارهای موازی ارز و طلا رخ می دهد و همواره مسکن متأثر از این بازارها است، گفت: منابعی که برای تأمین سرمایه وارد بازار مسکن می گردد التهاب آور می گردد، تا به امروز چندین بار این اتفاق افتاده و از سال گذشته تا به امروز هم تکرار شده است.

وی با تاکید بر اینکه برای ما حائز اهمیت است افراد فاقد مسکن را شناسایی کنیم و کوشش کنیم صاحب خانه شوند، اضافه نمود: در این راستا طرح اقدام ملی مسکن را پایه گذاری کردیم که در حال انجام است و از پیشرفت مناسب و خوبی در استان ها برخوردار است.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: یک میلیون و 600 هزار نفر در طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام کردند که از این تعداد 800 هزار نفر واجد شرایط شناخته شدند و دوباره در مرحله پالایش هستند.

اسلامی یادآور شد: معدل سن متقاضیان و افراد واجد شرایط 34 سال است و جوان ترین قشر هستند که فاقد مسکن هستند و به عبارتی خانه اولی محسوب می شوند.

وی با اشاره به اینکه زمین تأمین شده و پروژه ها فعال و یا در حال شکل گیری است، گفت: با این شیوه، حل مشکل مسکن مردم را پایه گذاری نموده ایم و به جریان پایدار فراوری و عرضه مسکن تبدیل می کنیم.

وزیر راه و شهرسازی در مورد نرخ اجاره مسکن نیز گفت: با توجه به شرایط کرونا و خطر شیوع و گسترش آن، با مصوبه ستاد ملی کرونا در مرحله اول برای جلوگیری از اسباب کشی منازل تصویب شد دو ماه قراردادها تمدید گردد، در مرحله دوم حداکثر سقف افزایش نرخ اجاره را اعلام کردیم که مردم در آرامش به سر ببرند، که مصوب شد حداکثر افزایش اجاره در تهران 25 درصد، در کلان شهرها 20 درصد و در دیگر شهرها 15 درصد باشد و بایستی طرفین هم تبعیت نمایند.

اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به طرح پیش فروش متری مسکن در بورس گفت: عرضه مسکن در بورس یک امر پیچیده است و امر ساده ای که سریع بگردد انجام گردد نیست.

وی با بیان اینکه صندوق سرمایه ای زمین و مسکن را شکل داده ایم و با بورس هم مذاکره نموده ایم تا مردمی که احتیاجمند خانه نیستند اما علاقمند هستند در صنعت زمین و مسکن سرمایه گذاری نمایند بتوانند منابع خود را به سهم و سهام تبدیل نمایند، توضیح داد: امیدواریم این طرح به زودی به نتیجه برسد.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 22 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: mihan-dl.ir شناسه مطلب: 340

به "جزئیات جدید از عرضه متری مسکن در بورس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات جدید از عرضه متری مسکن در بورس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید