فراوری فصلی یک میلیون دز واکسن کووی واک

به گزارش میهن دی ال، رئیس مرکز ویروس شناسی چوماکوف روسیه می گوید: این مرکز قادر به فراوری 1 میلیون واکسن کووی واک در هر سه ماه است.

فراوری فصلی یک میلیون دز واکسن کووی واک

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از تاس، آیدار ایشمحمدوف رئیس مرکز ویروس شناسی چوماکوف روسیه می گوید: این مرکز قادر به فراوری 1 میلیون واکسن کووی واک در هر سه ماه است.

ایشمحمدوف گفت: براساس برنامه ریزی ما، مرکز چوماکوف روسیه می تواند یک میلیون دز واکسن CoviVac کرونا ویروس خود را فراوری کند.

رئیس مرکز چوماکوف با بیان اینکه واکسن کووی واک را دو بار با فاصله 14 روز می زنند، اضافه نمود: مرکز ما از فراوری واکسن با ظرفیت مناسب برخوردار است. در سه ماهه اول امسال، به همان میزان که برنامه ریزی نموده بودیم واکسن فراوری کردیم. می توانیم به صورت فصلی یک میلیون واکسن کووی واک بسازیم.

وی درباره تزریق واکسن کووی واک به بچه ها و سالمندان گفت: کووی واک واکسن ظریفی است و بدون شک می توان آن را در خصوص بچه ها و افراد بالای سن 60 سال هم بکار گرفت.

کووی واک، واکسن سوم روسی کروناست که توسط مرکز علمی چوماکوف آموزشگاه علوم روسیه ساخته شده است.

دیمیتری مدودف، معاون رئیس شورای امنیت روسیه گفت: برنامه های فراوری کووی واک و اِپی واک کرونا برای سه ماهه اول سال 2021 تحقق یافته است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 4 خرداد 1400 بروزرسانی: 4 خرداد 1400 گردآورنده: mihan-dl.ir شناسه مطلب: 929

به "فراوری فصلی یک میلیون دز واکسن کووی واک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری فصلی یک میلیون دز واکسن کووی واک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید