(تصاویر) ساخت هواپیما توسط یک جوان بامیانی در افغانستان

به گزارش میهن دی ال، یک جوان افغان که ساکن استان بامیان افغانستان است، می گوید توانسته است با کوشش ها و توانایی های منحصر به خود، در مدت پنج ماه یک هواپیما بسازد.

(تصاویر) ساخت هواپیما توسط یک جوان بامیانی در افغانستان

به گزارش خبرنگاران، این جوان داوود حسینی نام دارد و در مرکز استان بامیان زندگی می نماید. هواپیما ساخته شده توسط این جوان افغان قادر به انتقال یک فرد که همان خلبان است می باشد و می تواند به ارتفاع 100 متر از زمین بلند شده و فاصله 300 کیلومتر را طی کند و قابل یادآوری است، تمام موادی که در ساخت این هواپیما به کار رفته از آلومیونیم است.

حسینی، تحصیلات عالی ندارد و تا کلاس هشتم به مدرسه رفته است. او خودش می گوید: مسائل مالی دیگر برایش اجازه نداد که به درس هایش رسیدگی نموده به مکتب برود.

وی در خصوص چگونگی، ساخت، مصرف و پرواز هواپیما گفت: من در نخست با یک خلبان افغان در خصوص صحبت کردم، یک هواپیما چه چیز های احتیاج دارد که پرواز نموده به آسمان بلند گردد. او معلوماتی ارائه کرد که بعدا خودم یک طرح را آمده کردم که مدت چهارسال را در برگرفت و سر انجام طرح را عملی کردم که در ظرف پنج ماه این هواپیما را ساخته و برای پرواز آماده ش کردم.

حسینی گفت: من در ساخت این هواپیما بیش از سی صد هزار افغانی از جیب شخصی ام پول مصرف کردم و تمام مواد احتیاجش را از داخل بامیان به دست آوردم و آرزو دارم که به زودی هواپیما را به آسمان بلند بسازم و به آرزویی که دارم برسم.

او از دولت افغانستان خواست که به وی توجه نموده، حمایتش کند. تا به امروز تنها استاندار بامیان از این هواپیما دیدن و حمایت نموده و تعهد همکاری داده است.

منبع: فرارو
انتشار: 9 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 9 اردیبهشت 1400 گردآورنده: mihan-dl.ir شناسه مطلب: 885

به "(تصاویر) ساخت هواپیما توسط یک جوان بامیانی در افغانستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "(تصاویر) ساخت هواپیما توسط یک جوان بامیانی در افغانستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید