تجربه سنگ نوردی در کنار چالوس گردی

به گزارش میهن دی ال، پل خواب نام روستایی از توابع بخش آسارا در استان البرز است که در دهستان آدران واقع شده است. منطقه سنگ نوردی پل خواب نزدیک کرج و تقریبا در سی و پنج کیلومتری این روستا قرار گرفته است.

تجربه سنگ نوردی در کنار چالوس گردی

پل خواب روستایی بسیار معروف اما کوچک بوده که در میانه کرج به چالوس واقع شده است و از مکان های تماشای جاده چالوس است. در سمت راست رودخانه ای بسیار خروشان که در 47 کیلومتری کرج واقع شده، روستای مورود واقع شده است و نام آن برگرفته از آبادی باغستانی واقع در 4 کیلومتری پل خواب است. رودخانه مورود پس از گذر از پیچ و خم های فراوان به مورود و متعاقب آن به پل خواب می رسد. با خبرنگاران همراه باشید تا درباره جاذبه گردشگری پل خواب بیشتر بدانید.

جاذبه گردشگری پل خواب در راستا رودخانه

بعلاوه این رودخانه از ارتفاعات قله سیاه سنگ جاری می گردد هم اکنون یک جاده خاکی با عرض اندک واسطه این دو روستای کوهستانی است. بین این دو روستا مکان های بسیار زیبا و تماشای برای اقامت و استراحت گردشگران به وجود آمده است. در ادامه راستا پاکوب پس از مورود، مکانی بسیار مناسب و بجا برای یک پیاده روی حدودا یک ساعته است. فصل بهار و تابستان برترین موقع برای اجرای این برنامه های مفید است.

سنگ نوردی در پل خواب

منطقه سنگ نوردی پل خواب در کنار جاده کرج - چالوس در 70 کیلومتری تهران و در انتهای یک جاده فرعی واقع شده است. مکانی به نام تکیه سپهسالار در آن جا وجود دارد که منظره آن قله هفت خوان ها است. منطقه سنگ نوردی پل خواب نزدیک کرج و تقریبا در 35 کیلومتری آن واقع شده است. دیواره پل خواب با توجه به ارتفاع آن بیشتر محل مناسبی برای صعودکننده های sport و big wall بوده و از دیرباز مورد توجه سنگ نوردان کرجی و تهرانی واقع شده است.

دیواره پل خواب

این دیواره با توجه به تنوع زیاد راستا ها، امکان تمرین برای همه سطوح را فراهم نموده است. بعلاوه محل مناسبی برای تمرین صعود های مصنوعی و دیواره ای است، به طوری که بیشتر سنگ نوردان که قصد صعود به دیواره علم را دارند، از اوایل بهار به تمرین روی این دیواره مشغول می شوند. با توجه به پتانسیل بالایی که این منطقه دارد، هر هفته میزبان سنگ نوردان زیادی است.

اگر به گردشگری های داخل ایران علاقه دارید، مطلب آرامش را کنار این دریاچه تجربه کنید را بخوانید.

پیشنهاد مطالعه: برای تماشا مطالب بیشتر درباره گردشگری، زیباترین جنگل های جهان را از نزدیک ببینید را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 12 تیر 1401 بروزرسانی: 12 تیر 1401 گردآورنده: mihan-dl.ir شناسه مطلب: 1386

به "تجربه سنگ نوردی در کنار چالوس گردی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجربه سنگ نوردی در کنار چالوس گردی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید