تبعات استفاده آمریکا از تسلیحات ممنوعه همچنان دامنگیر عراقی هاست

به گزارش میهن دی ال، تبعات استفاده از تسلیحات ممنوعه از سوی آمریکا در سال 2003 سبب افزایش بی سابقه میزان ابتلای به سرطان که هزاران قربانی از بچه ها، زنان و سالخوردگان عراقی گرفته، شده است.

تبعات استفاده آمریکا از تسلیحات ممنوعه همچنان دامنگیر عراقی هاست

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از المعلومه، اتحادیه علمای مسلمین عراق، آمریکا را عامل بحران بهداشتی در عراق دانست.

جبار المعموری رئیس اتحادیه علمای عراق در دیالی بیان نمود: آمریکا از تسلیحات ممنوعه برای هدف قرار دادن مراکز شهری پس از 2003 استفاده نموده است.

وی اضافه کرد: تبعات استفاده از این تسلیحات سبب افزایش بی سابقه میزان ابتلای به سرطان که هزاران قربانی از بچه ها، زنان و سالخوردگان گرفته، شده است.

المعموری گفت: به طور مثال در دیالی آمار ابتلا به سرطان های مختلف بیش از 30 درصد است و این گواهی بر حجم درد و رنج های بشری است که تسلیحات آمریکایی برجای گذاشته است.

وی تاکید نمود: گزارش های بین المللی استفاده از سلاح ممنوعه در عراق را تایید می نماید اما متاسفانه هیچ اقدام برای یاری به مبتلایان به عمل نیامده است.

المعموری ضمن ابراز شگفتی از سکوت در قبال این فاجعه انسانی، بیان نمود: شکایت در سازمان های بین المللی علیه آمریکا و درخواست غرامت در قبال آثار مخرب زیست محیطی، بهداشتی که این تسلیحات برجای گذشته است و موجب مرگ هزاران نفر طی سالیان گذشته شده، لازم است. سکوت در قبال این فاجعه انسانی تا به امروز موجب شگفتی است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 28 فروردین 1400 بروزرسانی: 28 فروردین 1400 گردآورنده: mihan-dl.ir شناسه مطلب: 865

به "تبعات استفاده آمریکا از تسلیحات ممنوعه همچنان دامنگیر عراقی هاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تبعات استفاده آمریکا از تسلیحات ممنوعه همچنان دامنگیر عراقی هاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید