اولین روتر وای فای 7 معرفی گردید: سه بانده و با سرعت 18 گیگابیت بر ثانیه

به گزارش میهن دی ال، اولین روتر جهان معرفی گردید؛ بدون اینکه استاندارد وای فای 7 تصویب شده باشد یا حتی یک دستگاه با پشتیبانی از وای فای 7 داشته باشیم.

اولین روتر وای فای 7 معرفی گردید: سه بانده و با سرعت 18 گیگابیت بر ثانیه

شرکت چینی سازنده تجهیزات شبکه H3C از یک روتر به نام Magic BE18000 رونمایی نموده است که گفته می گردد اولین روتر وای فای 7 جهان است. این روتر از پهنای باند 320 مگاهرتز، فناوری های 4K-QAM و Multi-Link پشتیبانی می نماید و روی سه باند رادیویی خود مجموعا سرعتی 18 هزار مگابیت بر ثانیه دارد.

هنوز استاندارد 802.11be یا Wi-Fi 7 به وسیله موسسه IEEE و Wi-Fi Alliance به تصویب نرسیده است. پس، نباید انتظار داشته باشیم روتر Magic BE18000 از همه ویژگی ها و مشخصات دستگاه های وای فای 7 در آینده پشتیبانی کند.

فعلا روتر BE18000 با MIMO 4×4 و پشتیبانی از سه باند رادیویی عرضه شده است. باند رادیویی 2.4 گیگاهرتز با سرعت 1148 مگابیت، باند رادیویی 5 گیگاهرتز با سرعت 5765 مگابیت و باند رادیویی 6 گیگاهرتز با سرعت 11530 مگابیت که مجموعا سرعتی 18 هزار مگابیت یا 18 گیگابیت را به نمایش می گذارند. باید در نظر داشت که هنوز در بسیاری از کشورها، باند رادیویی 6 گیگاهرتز برای وای فای آزاد نشده است و عملا استفاده از این باند رادیویی مقدور نیست.

بیشتر بخوانید:

به لطف فناوری وای فای 7 این روتر، از پهنای باند 320 مگاهرتز پشتیبانی می نماید که برای اولین بار در جهان روی یک روتر بی سیم مشاهده می کنیم و یکی از اساسی ترین ویژگی های وای فای 7 است. نهایتا از پهنای باند 160 مگاهرتز روی فرکانس 5 گیگاهرتز پشتیبانی می نمایند.

بعلاوه این روتر از فناوری مدولاسیون 4K-QAM سود می برد که 20 درصد عملیات فشرده سازی اطلاعات بیشتری نسبت به مدولاسیون 1024-QAM در وای فای 6 دارد و یاری می نماید اطلاعات بیشتری در هر ارسال و دریافت، تبادل گردد.

فناوری Multi-Link استفاده شده در این روتر نیز به دستگاه های کاربران اجازه می دهد همزمان از چندین باند رادیویی وای فای برای تبادل اطلاعات استفاده نمایند. این فناوری نیز به طور اختصاصی در استاندارد وای فای 7 آینده گنجانده خواهد شد و فعلا هیچ دستگاهی از آن پشتیبانی نمی نماید.

روتر BE18000 دارای دو درگاه شبکه اترنت 10GbE و سه درگاه شبکه اترنت 1GbE است.

شرکت چینی H3C هنوز هیچ گونه توضیحی درباره قیمت اولین روتر وای فای 7 جهان یا زمان عرضه آن به بازار ارائه ننموده است اما به نظر می رسد که یک روتر اینترپرایس باشد و برای مصارف خانگی طراحی نشده است. انتظار می رود اولین روترهای وای فای 7 خانگی در سال آینده تازه معرفی و به تدریج وارد بازار شوند.

اگر شما حتی بتوانید روتر Magic BE18000 را بخرید؛ هیچ دستگاهی برای اتصال به وای فای 7 آن ندارید. شرکت های و و از نمونه چیپ ست های آزمایشی وای فای 7 خود رونمایی کردند ولی هنوز محصول تجاری وارد بازار نشده است.

اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا احتیاج به هدایت و یاری دارید؛ پیچ اینستاگرام شبکه چی به آی دی shabakehchi.press@ را فالو و در دایرکت پرسش خود را مطرح کنید تا جواب دهیم.منبع: شبکه چی
انتشار: 4 مرداد 1401 بروزرسانی: 4 مرداد 1401 گردآورنده: mihan-dl.ir شناسه مطلب: 1405

به "اولین روتر وای فای 7 معرفی گردید: سه بانده و با سرعت 18 گیگابیت بر ثانیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین روتر وای فای 7 معرفی گردید: سه بانده و با سرعت 18 گیگابیت بر ثانیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید