انعقاد تفاهم نامه مشترک بین مجمع نمایندگان خوزستان و چهارمحال و بختیاری

به گزارش میهن دی ال، خبرنگاران/خوزستان رییس مجمع نمایندگان خوزستان با اشاره به جلسه مشترک مجمع نمایندگان استان و چهارمحال و بختیاری و انعقاد تفاهم نامه در زمینه های مختلف و بازدید از طرح بهشت آباد، گفت: متاسفانه کلیپ هایی در مورد انتقال آب از طرح بهشت آباد منتشر شد که موجب نگرانی مردم خوزستان شد اما این موضوع به هیچ وجه واقعیت ندارد.

انعقاد تفاهم نامه مشترک بین مجمع نمایندگان خوزستان و چهارمحال و بختیاری

سید کریم حسینی در گفت و گو با خبرنگاران، درباره برگزاری جلسه مشترک مجمع نمایندگان استان خوزستان و چهارمحال و بختیاری و انعقاد تفاهم نامه در زمینه های مختلف، اظهارکرد: از مدت ها قبل صحبت هایی را با مجمع نمایندگان استان چهارمحال و بختیاری و چند استان دیگر برای برگزاری جلسات مشترک داشتیم تا ارتباط کاری در جهت هم افزایی و پیگیری مسائل مشترک مان با استان ها به ویژه استان های همجوار داشته باشیم.

وی با بیان این که از اولویت های کاری ما بحث آب و انتقال آب است و با توجه به اینکه در آستانه تنظیم و تدوین سند آب توسط وزارت نیرو هستیم، اولین جلسه هم افزایی ما با مجمع نمایندگان استان چهارمحال و بختیاری برگزار گردید، اضافه کرد: البته مسائل مشترک دیگری هم با استان چهارمحال و بختیاری داریم؛ تقریبا از دو گذرگاه راه مواصلاتی با این استان داریم که یکی به وسیله بازفت به چهارمحال و بختیاری و دیگری راستا ترانزیتی ایذه به لردگان است که کارهای مطالعاتی برای احداث بزرگراه در این راستا مدنظر است. علاو بر این نیز بحث راه آهن اهواز به شهرکرد و اصفهان در مجلس و به وسیله وزارتخانه های مربوطه در حال پیگیری است. حوزه های کشاورزی و محیط زیست نیز در این جلسه و عقد تفاهم نامه مشترک با مجمع نمایندگان استان چهارمحال و بختیاری در دستور کار بودند.

رییس مجمع نمایندگان خوزستان همچنین، گفت: متاسفانه در بعضی رسانه ها و فضای مجازی در روزهای اخیر کلیپ هایی در مورد انتقال آب از طرح بهشت آباد منتشر شد که موجب نگرانی مردم خوزستان شد که باید بگویم این موضوع به هیچ وجه واقعیت ندارد؛ از تونل طرح بهشت آباد که 65 کیلومتر آن مطالعه شد و بیش از 50 کیلومتر آن نیز در استان چهارمحال و بختیاری است، حتی به اندازه یک متر هم هیچ گونه عملیاتی در راستای انتقال آب انجام نشده است و امروز نیز خود ما از این طرح بازدید داشتیم.

وی با بیان این که قطعا یکی از محورهای اصلی که دنبال می کنیم بحث انتقال غیر قانونی آب است، بیان کرد: تفاهم نامه منعقد شده بین مجمع نمایندگان خوزستان و استان چهارمحال و بختیاری برای تشکیل دبیرخانه مشترک بین مجمع دو استان و پیگیری های مشترک در زمینه های آب، راه، کشاورزی، محیط زیست و ... است که این موارد در استان ها و مجلس پیگیری خواهند شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 فروردین 1400 بروزرسانی: 26 فروردین 1400 گردآورنده: mihan-dl.ir شناسه مطلب: 860

به "انعقاد تفاهم نامه مشترک بین مجمع نمایندگان خوزستان و چهارمحال و بختیاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انعقاد تفاهم نامه مشترک بین مجمع نمایندگان خوزستان و چهارمحال و بختیاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید