تور استانبول: استانبول، پلی بین دو دنیا!

به گزارش میهن دی ال، دیدنی های استانبول

استانبول را می توان شاهراه فرهنگ ها و تمدن های مختلف و یکی از مجذوب کننده ترین شهرهای جهان دانست. هیچ شهری در اروپا را نمی توانید مانند استانبول پیدا کنید که در آن مدرنیزه و سنت تا این مقدار در هم تنیده باشد، در نتیجه تعجبی ندارد که تا این مقدار مورد علاقه گردشگرانی ایرانی و گردشگر های خارجی است. جدای از این ها، استانبول، تاریخی فرهنگی بسیار غنی و قوی ای دارد و یکی از معدود شهرهای جهانست که چندین و چند مورد حیرت آور را در خود جای داده است. همراه خبرنگاران سری به این شهر شگفت آور زده و با تعدادی از دوست داشتنی ترین دیدنی های استانبول آشنا می شویم:

تور استانبول: استانبول، پلی بین دو دنیا!

بهترین تجربه سفر را با تور استانبول در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا دیدن کنید و لحظات زیبایی را در این شهر تاریخی و تفریحی بگذرانید.

حس آسیایی در مقابل حس اروپایی

شاید این یکی از بزرگترین دلایل گردشگر های خارجی برای سفر به استانبول باشد، استانبول تنها شهری در دنیا است که بین 2 قاره قرار گرفته است و به همین علت، هم از فرهنگ اروپایی و هم آسیایی تاثیر گرفته است. این شهر تقریبا 3000 مسجد دارد و از طرف دیگر قسمت اروپایی شهر با فرهنگ اروپایی باعث شده تا سفر به آن یکی از برترین تجربه های زندگی هر شخصی باشد.

خریدی بی مانند در بازار بزرگ

بدون شک بازار بزرگ (Grand Bazaar) و بازار ادویه (Spice Bazaar) در استانبول را در باید در بالای تاپ ترین جابه های گردشگری و دیدنی های استانبول قررا داد. وسایل و کالاهای خیلی خاص و بی همتایی را می توان در بازار بزرگ استانبول پیدا کرد و به همین علت همواره مملو از جمعیت است. اگر دوست دارید تا با شلوغی کمتری روبرو شوید، دوشنبه ها زمان خوبی برای رفتن به آنجاست.

استقلال، خیابانی که نباید از دست بدهید

خیابان استقلال (Istiklal Caddesi) را می توان محبوب ترین خیابان استانبول با تعداد زیادی فروشگاه،رستوران و کافه دانست. استانبول به طور کلی 17 میلیون جمعیت دارد و این طور تخمین زده شده که در کمترین حالت روزانه 2 میلیون قدم در خیابان استقلال زده می گردد. واقعا استقلال را می توان قلب تپنده استانبول دانست!

غذاهای ترکی استانبول

تجربه خوردن غذاهای ترکی در استانبول هم یکی دیگر از تجربه های ناب گشت و گذار در این شهر است. هزینه غذا پایین است و کباب های ترکی، در شمار مشهورترین غذاهای ترکی استانبول تلقی می شوند. البته کباب را نمی توان تنها غذای خوب این شهر دانست، ساندویچ ماهی در کنار لیموهای آبدار در یکی از رستوران های کنار پل گالاتا و یا سیمیتی که از نوتلا پر شده است هم غذهای معروف و خوب استانبول هستند. البته صبحانه سنتی ترکی را هم نباید فراموش کرد!

ویژگی قابل توجه استانبول

تنگه بسفر (Bosphorus) در استانبول فقط از نظر جغرافیایی برای این شهر اهمیت ندارد بلکه بخشی از زندگی روزانه مردم را تشکیل می دهد. روزانه می توانید قایق های زیادی را ببینید که در این تنگه رفت و آمد می نمایند، تصویر ماهیگیرانی که بر بالای پل ساعت ها می ایستند تا بتوانند ماهی خود را صید نمایند هم یکی دیگر از تصاویر معروف و فراموش نشدنی هر گردشگری از استانبول است.

منبع: الی گشت
انتشار: 8 اسفند 1400 بروزرسانی: 8 اسفند 1400 گردآورنده: mihan-dl.ir شناسه مطلب: 1274

به "تور استانبول: استانبول، پلی بین دو دنیا!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور استانبول: استانبول، پلی بین دو دنیا!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید