احزاب سیریزا و یونانی های مستقل 155 کرسی مجلس را به دست آوردند

به گزارش میهن دی ال، وزارت کشور یونان گفت: حزب چپگرای سیریزا و حزب محافظه کار یونانی های مستقل (ای ان ئی ال) در مجموع 155 کرسی از 300 کرسی مجلس را به دست آورده اند.

احزاب سیریزا و یونانی های مستقل 155 کرسی مجلس را به دست آوردند

سفر با تور ارزان یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از اسپاتنیک، نتایج نهایی انتخابات مجلسی روز یکشنبه یونان که از سوی وزارت کشور منتشر شده نشان می دهد دو حزب سیریزا و یونانی های مستقل در مجموع 155 کرسی از 300 کرسی مجلس را کسب نموده اند.

با اعلام نتایج نهایی انتخابات، 8 حزب پیروز به راهیابی به مجلس شده اند. حزب سیریزا با کسب 35.46 درصد آرا 145 کرسی را در اختیار گرفته است و حزب یونانی های مستقل نیز با 3.69 درصد کل آرا توانسته است 10 کرسی مجلس را کسب کند.

آلکسیس سیپراس رهبر حزب سیریزا و پانوس کامنوس رهبر حزب یونانی های مستقل روز یکشنبه تاکید کردند که مذاکرات برای تشکیل دولت جدید را شروع می نمایند.

حزب محافظه کار دموکراسی نوین نیز 75 کرسی مجلسی را کسب نموده است. حزب راستگرای سحر طلایی نیز 6.99 درصد آرا را به خود اختصاص داده است.

بر اساس آمارهای وزارت کشور یونان، در انتخابات روز گذشته 56.55 درصد مردم شرکت نموده اند.

پ

منبع: تسنیم
انتشار: 8 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: mihan-dl.ir شناسه مطلب: 247

به "احزاب سیریزا و یونانی های مستقل 155 کرسی مجلس را به دست آوردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احزاب سیریزا و یونانی های مستقل 155 کرسی مجلس را به دست آوردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید