آداب و رسوم عجیب کرواسی ، با مردم کرواسی بیشتر آشنا شوید

به گزارش میهن دی ال، یکی از موضوعاتی که همواره مورد توجه گردشگران واقع می گردد، سنت ها و رسوم کشور مقصد است. در واقع همین تفاوت ها هستند که در کنار جذابیت های تاریخی و منظره ها طبیعی، بازدیدنمایندگان را از دیگر نقاط دنیا به خود جذب می نمایند. کرواسی یکی از کشورهایی است که در سال های اخیر مورد توجه گردشگران ایرانی واقع شده است. در این مقاله قصد داریم مورد آداب و رسوم عجیب کرواسی صحبت کنیم. پس اگر شما هم در فکر سفر به این کشور و یا شرکت در تور کرواسی هستید، ما را تا انتهای مطلب همراهی کنید.

آداب و رسوم عجیب کرواسی ، با مردم کرواسی بیشتر آشنا شوید

آداب و رسوم عجیب کرواسی

کرواسی هم مانند هر کشور دیگری آداب و رسوم خاص خود را دارد که از سال های دور به مردم امروز منتقل شده است. در میان این سنت ها گاه مواردی دیده می شوند که هرچند برای مردم این کشور عادی و طبیعی به نظر می رسند، اما برای بازتماشامایندگان خارجی جالب و حتی عجیب هستند. اینگونه سنت ها را در حوزه های مختلفی از فرهنگ کرواسی می توان پیدا کرد. از ازدواج گرفته تا میهمانی و حتی فوتبال. گرچه تعداد چنین آداب و رسومی زیاد است اما به تعدادی از جالب ترین و مهم ترین آن ها اشاره می کنیم.

پرچم کرواسی | تاریخ + معنا + نماد

آداب هدیه دادن گل در کرواسی؛ اعداد زوج را فراموش کنید

خانم های کروات علاقه زیادی به هدیه گرفتن گل دارند. اما هنگام انتخاب دسته گل باید حواستان به تعداد آن ها باشد. فرقی نمی نماید سلیقه و بودجه فردی که گل را می خرد چگونه است؛ به هر حال تعداد شاخه گل ها همواره باید عددی فرد باشد. این مساله ریشه در باوری خرافی دارد که هرچند اکنون مردم از بی پایه بودن آن مطلعند، اما آن را مثل یک سنت رعایت می نمایند.

احترام به میزبان پا پرخوری

پرخوری معمولاً یک صفت اخلاقی منفی محسوب می گردد و بیشتر مردم جهان نیز آن را نمی پسندند. اما در خصوص مردم کرواسی قضیه فرق می نماید. پرخوری کردن در میهمانی های کروات ها نوعی تعریف از غذا و میزبانی صاحب خانه به شمار میرود. در واقع شما هرچه بیشتر غذا بخورید، به دستپخت میزبان خود اهمیت بیشتری داده اید. پس اگر به کرواسی سفر کردید و میهمان یک خانواده کروات شدید نیازی نیست در غذا خوردن تعارف کنید.

جاذبه های زاگرب | 10 جاذبه تماشای مرکز کرواسی

خواستگاری با سیب و سکه

یکی از آداب و رسوم عجیب کرواسی، نحوه پیشنهاد دادن پسر به دختر برای امر ازدواج است. برای این کار پسر یک سیب را که به آن سکه ای چسبانده است به دختر پیشکش می نماید. اگر دختر هم با این پیشنهاد موافق باشد، سیب را می پذیرد و به این ترتیب رضایت خود را برای ازدواج اعلام می نماید. البته این سنت بیشتر جنبه نمادین دارد و پس از انجام آن باید سایر امور مربوط به ازدواج مثل آشنایی خانواده ها و امورات قانونی را نیز در نظر گرفت.

آداب و رسوم عجیب کرواسی در خاکسپاری

مردم کرواسی مانند هر کشور دیگری مراسمات خاص خود را برای خاکسپاری فرد فوت شده دارند. در این کشور وقتی فردی از جهان می رود، آشنایان در خانه وی گرد هم می آیند. خانه متوفی باید تزیین گردد تا برای پذیرایی از میهمانان آماده باشد. وقتی نوبت به حمل جنازه از خانه به سمت قبرستان می رسد، زنگوله کوچکی را نیز به همراه آن برده و به صدا در می آورند. صدای این زنگ، انجام این مراسم را در طول مسیر به مردم اطلاع می دهد.

حمل جنازه در این بخش از مراسم به عهده مردان است و بانوان تنها نظاره گر هستند. بر خلاف چیزی که ما در خصوص فرهنگ خاکسپاری تجربه می کنیم، طبخ و صرف غذا بعد از این مرحله در کرواسی جایی ندارد. پس از اتمام مراسم دفن، پنجره های خانه فرد فوت شده را می بندند و از شستن لباس در این خانه خودداری می نمایند. این قانون باید تا 8 روز رعایت گردد که البته جامعه امروز کرواسی به طور کامل به آن پایبند نیست.

عشق به فوتبال

حتماً شما هم تماشاگران تیم کرواسی را در بازی های جام جهانی روی سکوها دیده اید. شور و نشاط مردم این کشور در تشویق تیم ملی یکی از جذابیت های هر دوره از جام جهانی است. این مساله در داخل این کشور نیز زیاد به چشم می خورد. فوتبال یکی از علایق اصلی مردم کرواسی است و عشق به فوتبال را در هر جایی می توانید ببینید. پس اگر کرواسی را به عنوان مقصد خود انتخاب کردید، با تماشا افرادی که مشتاقانه فوتبال نگاه می نمایند و در خصوص آن صحبت می نمایند شگفت زده نشوید.

جمع بندی

کرواسی نیز مانند هر کشوری آداب و رسوم مخصوص به خود را دارد و در بین این سنت ها موارد عجیبی نیز پیدا می گردد. چنین رسومی را در موضوعات مختلفی می توان پیدا کرد و همین جذابیت ها به دلیلی برای سفر به کرواسی تبدیل شده اند. اگر شما هم از آشنایی با فرهنگ دیگر کشورها و تجربه سنت های مختلف لذت می برید، رزرو تور کرواسی از خبرنگاران را از قلم نیاندازید.

منبع: ژیوار
انتشار: 19 فروردین 1402 بروزرسانی: 19 فروردین 1402 گردآورنده: mihan-dl.ir شناسه مطلب: 1534

به "آداب و رسوم عجیب کرواسی ، با مردم کرواسی بیشتر آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آداب و رسوم عجیب کرواسی ، با مردم کرواسی بیشتر آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید