معروف ترین غذاهای برزیلی:در برزیل چه بخوریم؟ معرفی 20 غذای برتر (تور برزیل ارزان)

به گزارش میهن دی ال، غذای هر کشور از فرهنگ و آداب و رسوم، آب و هوا و بسیاری مسائل دیگر آن کشور تاثیر میپذیرد و برزیل نیز از این قاعده مستثنی نمیباشد.

معروف ترین غذاهای برزیلی:در برزیل چه بخوریم؟ معرفی 20 غذای برتر (تور برزیل ارزان)

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور برزیل ارزان هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور برزیل از تورنتو، سائو پائولو و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

غذای برزیلی به شدت تحت تأثیر استعمار پرتغال در قرن شانزدهم و بردگانی که از آفریقا آورده شده بودند، بومیان، و بعلاوه سایر کشورهای اروپایی، آمریکای جنوبی و آسیایی قرار گرفته است.

هجوم مهاجران به این کشور دستور پخت غذا و تنوع غذایی زیادی را به سفره سنتی برزیل اضافه نموده است که بسیار برای مردمان این کشور محبوب است، در اینجا قصد داریم 20 مورد از معروف ترین غذاهای برزیلی را که هنگام سفر به تور برزیل باید حتما آن را امتحان کنید برایتان معرفی کنیم.

1.گوشت کبابی برزیل

برزیل و آرژانتین 2 مدعی بسیار قدر در طبخ گوشت کبابی هستند این در حالیست که هر کدام از این دو کشور از برش دادن گوشت گرفته تا دورچین هایی که کنار غذا سرو میکنند در طبخ این غذا متفاوت عمل میکنند با این حال بعضی از مراحل پخت در هردو یکسانند.

در برزیل برش های درجه 1 که برای پخت استیک دنده ای استفاده میشوند بسیار محبوب هستند این نوع کباب های درجه 1 با برترین ادویه ها و نمک های دانه درشت مزه دار میشوند و سپس روی زغال پخته میشوند و بر روی و یا کنار گوشت کبابی از پنیر بر روی کباب استفاده میگردد در قدیم نیز این نوع کباب ها بر روی چوب پخته میشدند.

این غذا برای تور شکمگردی برزیل یک گزینه بی نظیر است که بعضی از افراد آن را از جاذبه های گردشگری برزیل نامیده اند.

2.فیجوادا Feijoada

فیجوادا یک غذای برزیلی مانند آبگوشت است، که طعم بسیار خوشمزه ای دارد و در برزیل غذایی بسیار محبوب محسوب میگردد و از لوبیای سیاه و تکه های گوشت (عمدتا گوشت خوک) که به همراه هم با شعله کم در قابلمه پخته میگردد تشکیل میگردد.

فیجوادای برزیلی معمولی یک غذای متشکل از لوبیای سیاه است که به آرامی در یک قابلمه با تکه های گوشت، عمدتاً گوشت خوک، پخته می گردد، تا جایی که آبگوشت غلیظ به خودی خود طعم قدرتمندی دارد.

این غذا معمولا به همراه برنج سفید، کلم آب پز، برش های پرتقال و نان ترد (خرده های نان) سرو میگردد.

بیشتر غذاهای برزیلی مختص منطقه ای هستند که در آن ایجاد شده اند و اکثرا نیز در یکی از پنج منطقه اصلی کشور پخته و مصرف می شوند. بارزترین استثنا در این مورد Feijoada است.

اگر چه این غذا ابتدا در استان پرنامیکو از طریق محلیان طبخ شده و سپس به استان ریو دو ژانرو راه یافته اما سادگی نحوه پخت این غذا که از مواد اولیه آسان و در دسترس در آن استفاده میگردد و طعم بینظیر آن این غذا را به یکی از غذاهای بسیار معروف و محبوب منطقه تبدیل نموده است.

این غذا در بیشتر رستوران های برزیلی در روز آدینه ها سرو میگردد و خانواده ها را برای صرف این غذای خوشمزه دور هم جمع میکند.

در گذشته از آنجا که بردگان منطقه در مذیقه بودند با تکه های به جای مانده از گوشت خوک به همراه پنجه ها دم و هر قسمت در دسترس گوشت این غذا را درست میکردند که عطر و طعمی بینظیر داشت اما امروزه بیشتر رستوران هایی که این غذا را سرو میکنند از گوشت های تکه تکه شده و قسمت های خوب گوشت استفاده میکنند اما بعضی از رستوران های سنتی نیز هستند که این غذا را به همان روش سنتی گذشتگان سرو میکنند که در آن گوش خوک و قسمت های غیر استفاده دیگر گوشت در فیدوجا هنوز رویت میگردد.

3.بریگادیرو Brigadeiro

اگر فیجوادا را غذای شماره 1 برزیل بدانیم، قطعا بریگادریو دسر شماره 1 خواهد بود به طوری که در برزیل اگر به یک جشن تولد دعوت شوید ممکن است کیک تولد نداشته باشنداما به هیچ عنوان امکان ندارد دسر محبوب بریگادیرو در مهمانی ها نباشد.

بریگادیرو یک آب نبات برزیلی بسیار ساده به میزان توپ گلف است که از شیر متراکم، پودر شکلات و میزانی کره تهیه شده است.

راز مهم تهیه این دسر خوشمزه و پرطرفدار آن است که باید مواد را بر روی حرارت ملایم روی گاز گذاشته و آن را تا زمانی که به غلظت مناسب برسد هم بزنید و سپس آن را به شکل یک گلوله در آورده و شکلات را به آن اضافه نمایید و بعلاوه میتوانید با ترافل روی آن را تزئین نمایید.

این دسر یک شیرینی با طعم بسیار مناسب است که قطعا از خوردن آن نمیتوانید دست بکشید.

4.نان پنیری Pão de Queijo

احتمالا معروف ترین غذای بریلی که در خارج از کشور سرو میگردد Pão de Queijo میباشد این غذا را میتوانید در همه مکان ها در برزیل پیدا کنید و گاها حتی در فرودگاه های برزیل نیز این غذای خوشمزه سرو میگردد.

pão de queijo تجارت میان وعده های جهانی را توسعه داد و احتمالا هنوز به حداکثر پتانسیل خود نرسیده است.

به این میان وعده بسیار خوشمزه اصطلاحا نان پنیری گفته میگردد اما این میان وعده حاوی گندم نیست بلکه خمیر آن از آرد مانیوک ترد درست می گردد.

برترین زمان خوردن این میان وعده به صورت داغ و مستقیما زمانی است که از فر بیرون می آید.

5.کارنه دو سول (گوشت خورشید) Carne de Sol (Sun Meat)

Carne de sol یک گوشت گاو نمک سود شده است که باید به مدت چند روز زیر نور خورشید گذاشته گردد تا خشک گردد این روش که در ابتدا روشی برای حفظ و نگهداری ماهی کاد بوده است امروزه برای تهیه غذای کارنه دو سول استفاده میگردد.

اما بعدها با اختراع یخچال باز هم از این روش سنتی برای نگه داری و پخت این غذا استفاده میشد که احتمالا به علت طعم خاصی است که این نوع نگهداری در غذا ایجاد میکند این غذا که امروزه با این روش و میزان زیادی پیاز سرو میگردد و مزه تندی که این غذا دارد آن را به یکی از محبوب ترین غذاهای کشور تبدیل نموده است.

6.تاپیوکا Tapioca

کلمه تاپیوکا که منشاTupi دارد یک قبیله بومی منطقه شمالی برزیل میباشد دستور پختی که برای این غذا وجود داشته از زمان قبل از ورود استعمارگران پرتغالی به این کشور بوده است.

تاپیوکا خمیر سفید رنگی است که از گیاه مانیوک تهیه می گردد. این غذای خوش طعم از طریق موادی مانند پنیر، ژامبون، مربای میوه، شکلات یا حتی گوشت پر میگردد و سپس پخته و سرو میگردد.

خمیر این غذا به تنهایی عطر و طعم خاصی ندارد اما با پرکردن این خیر از طریق مواد مختلف به غذایی بسیار خوش طعم تبدیل میگردد که مزه ای بسیار عالی خواهد داشت و آن را به یکی از غذا های بسیار آسان و خوشمزه برزیلی تبدیل میکند.

این غذا عمدتا در غرفه های کوچک اطراف شهر و یا در هتل ها به عنوان صبحانه سرو میگردد و هواداران بسیار زیادی دارد.

7.آچای

این غذا یک غذای بسیار محبوب با حجم بالاست این غذا که حجم بالایی دارد یک وعده عالی پس از فعالیت هایی مانند ورزش کردن و پس از بازگشت از یک روز طولانی در ساحل و بازی فوتبال است.

ماهیت این غذا به صورت مایع است و میتواند در فنجان سرو و با قاشق صرف گردد این میان وعده عالی که گاهی اوقات با موز و گرانولا ترکیب میگردد کالری بالایی در حدود 1000 کالری دارد و با یخ سرو میگردد.

طعم آچای در ابتدا اگر بدون افزودن شکر سرو گردد کمی تلخ به نظر میرسد اما قطعا زمانی که هوا گرم باشد هیچ چیز به میزان یک کاسه آچای خنک نمیتواند حال شما را خوب کند.

8.پامونها Pamonha

این غذای منحصر به فرد برزیلی که در هیچکجای دیگری جز برزیل یافت نمیگردد میتواند به صورت شور یا شیرین سرو گردد.

این غذا از مخلوط شیر و نمک (و یا شکر) تهیه میگردد.

مواد تشکیل دهنده اصلی این غذا ذرت رنده شده تازه و میکس شده با شیر است که میتوان به آن نمک یا شکر افزود و سپس آن را در یک قالب میریزند و در پوست خود ذرت میگذارند سپس در آب جوش گذاشته میگردد تا به خوبی قوام آمده و به صورت جامد درآید.

برای بهتر شدن طعم این غذا به آن میتوان سوسیس و یا پنیر افزود این غذا عمدتا در جشن زمستانی برزیل به نام فستا جونینا سرو میگردد اما به جز آن شما میتوانید این غذا را به صورت یخ زده در انواع رستوران های سراسر برزیل بیابید.

9.اسکاندیدینیو د کارنه Escondidinho de Carne

escondidinho de carne از میزان زیادی گیاه مانیوک له شده تهیه میگردد که از نظر ظاهری و قوام چیزی شبیه به پوره سیب زمینی معمولی است.

این غذای برزیلی با افزودن پنیر موزارلا حالتی خامه ای تر به خود میگیرد و طعمی بینظیر دارد.

10.آکاراژه Acarajé

آکاراژه یک پیراشکی کوچک بسیار تند میباشد.

این خمیر از لوبیا رشته ای، پیاز و سیر درست می گردد و با روغن سرخ می گردد تا طعم تند و تردی پیدا کند.

منبع اصلی این غذا آفریقا است و از طریق بردگان به برزیل آورده شده است.

این یک غذای بسیار محبوب در سراسر شمال شرق برزیل، به ویژه در استان باهیا است. در سواحل باهیا، با چاشنی های مختلف تند و میگوی خشک سرو می گردد، و در هرکجای فروشگاه های برزیل پیدا میگردد.

11.فاروفا Farofa

یکی از غذاهای ساده اما بسیار محبوب برزیل فاروفا میباشد که از طریق ماهی مرغ یا گوشت تهیه میگردد وبا با کره و سیر و پیاز برشته و تفت داده میگردد.

فاروفا در بعضی استان ها با تکه های مرغ سرخ شده و در بعضی دیگر از استان ها با تکه های بیکن و تخم مرغ پخته و سرو می گردد.

12.کاکادا (آبنبات نارگیلی) Cocada (Coconut Candy)

کوکادا یک شیرینی بسیار خوشمزه است که از نارگیل رنده شده به همراه شیر غلیظ و شکر تهیه می گردد که در دمای پایین روی شعله به شکل مناسب رسیده و تهیه می گردد.

این شهر را میتوان به دو صورت گرم یا سرد سرو کرد. طعم شیرین آن مدتی در دهان باقی می ماند و به همین علت یکی از دسرهای مورد علاقه برزیلی ها است.

13.برنج -Carreteiro Arroz Carreteiro

این غذا از سرخ کردن برنج با استفاده از روغن حیوانی و تکه های کوچک گوشت تهیه می گردد و طعم یک کباب واقعی را به آن می دهد.

این غذا یکی از محبوب ترین غذاهای برزیل به شمار میرود چرا که عادت مصرف برنج در وعده های غذایی برزیلیان از سالیان دراز وجود داشته است

14.شیر کرمی Doce de Leite

شیر و شکر، تنها موادی هستند که برای درست کردن شیرین ترین دسر برزیلی احتیاج دارید.

این دسر که اولین بار در استان Minas Geraes ساخته شده است، با قراردادن شیر برای چند ساعت روی شعله گاز تا زمانی که به غلظت و رنگ کرمی برسد بدست می آید که میزان شیرینی آن بسیار زیاد است.

15.پاتو نو توکوپی (اردک آب پز شده در سس توکوپی) Pato no Tucupi

Pato no tucupi محبوب ترین غذا در استان پارا برای سرو شدن در مناسبت های خاص است.

ماده اصلی این غذا گوشت اردک میباشد و نحوه طبخ این غذا بدین صورت است که گوشت اردک را در یک ظرف سفالی پر از سس مخصوص توکوپی میگذارند تا کاملا بپزد.

این سس مخصوص زرد رنگ از ریشه درخت مانیوک استخراج می گردد و نمیتوان آن را به صورت خام مصرف کرد چرا که اگر سس به صورت خام مصرف گردد باعث ایجاد مسمومیت میگردد.

این سس مخصوص که مکمل طعم گوشت اردک است، طعم بینظیر خاصی دارد و باید حداقل سه روز کامل بجوشد تا از تمام سموم پاک گردد و آماده استفاده در دستور پخت این غذا گردد.

16.خورشت ماهی Moqueca de Pirarucu

موککا یک خورش ماهی سنتی خوشمزه است که در یک قابلمه سفالی با مقادیر زیادی فلفل دلمه ای از همه رنگ ها، گوجه فرنگی، شیر نارگیل، روغن نخل و گشنیز پخته می گردد.

پیراروکو بزرگ ترین ماهی رودخانه آمازون است که میزان های بسیار بزرگی به طول 16 فوت می رسد.

طعم ملایم گوشت این ماهی با چاشنی های متفاوت اضافه شده به آن این غذا را به یکی از خوشمزه ترین غذاهای برزیل تبدیل میکند که مهم نیست با چه غذای جانبی سرو می گردد چرا که در هر صورت با همه چیز طعم فوق العاده ای خواهد داشت.

17.کرم Cupuaçu

cupuaçu یک میوه بومی جنگل های آمازون با طعم اسیدی بسیار متمایز است. این میوه به قدری ترش است گاها نمیتوان آن را میوه نامید، اما در بسیاری موارد به این میوه شکر و مواد شیرین کننده استفاده میکنند تا طعم شیرین و بهتری بدست آورد.

با مخلوط کردن پالپ تازه میوه با شیر، خامه و میزان زیادی شکر در مخلوط کن این میوه به یک شیرینی بسیار ملایم و خوشمزه تبدیل می گردد.

18.لوبیا تروپیرو feijão tropeiro

یکی از غذاهای بسیار معروف و حبوب برزیل خورشت لوبیا میباشد.

یکی از غذاهای شگفت انگیز برزیل که هسته اصلی آن لوبیاست feijão tropeiro میباشد در این غذا برزیلی آن لوبیاهای بنفش همراه با آرد مانیوک، سوسیس و بیکن سرخ می شوند و در نتیجه یک غذای خوشمزه به دست می آید.

این غذا با تکه های بزرگ مانیوک سرخ شده با هر نوع گوشتی سرو میگردد که طعمی بسار عالی دارد.

19.مانیوکا سرخ شده

سیب زمینی سرخ نموده برزیلی معمولا به عنوان دورچین در کنار غذا سرو می گردد، اما به عنوان میان وعده نیز بسیار محبوب است.

این غذا در برزیل با نمک و کره سرخ شده سرو میگردد و برزیلی ها این غذا را هنگام تماشای فوتبال درست نموده و میل مینایندو یکی از محبوب ترین غذا ها زمان تماشای فوتبال در خانه و ورزشگاه است.

20.گالینهادا یا سوپ مرغ Galinhada

Galinhada یک غذای فوق العاده طعم دار است که از منطقه مرکزی برزیل سرچشمه می گیرد.

این غذا از تکه های مرغ تازه تهیه می گردد که در قابلمه ای با برنج مزه دار شده مخصوص به همراه زعفران و انواع فلفل که به کل غذا رنگ زرد روشن و اشتها آور می دهد تهیه میگردد.

امیذواریم اطلاعات بالا به عنوان راهنمای انتخاب غذای برزیلی برای شما که قصد خرید بلیط هواپیما برای سفر به برزیل را دارید کاربردی بوده و اگر غیر از این است، ایده هایی برای طبخ این موارد در منزلتان به شما داده باشد.

منبع: طاهاگشت
انتشار: 20 بهمن 1401 بروزرسانی: 20 بهمن 1401 گردآورنده: mihan-dl.ir شناسه مطلب: 1512

به "معروف ترین غذاهای برزیلی:در برزیل چه بخوریم؟ معرفی 20 غذای برتر (تور برزیل ارزان)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معروف ترین غذاهای برزیلی:در برزیل چه بخوریم؟ معرفی 20 غذای برتر (تور برزیل ارزان)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید